دو میلیون توئیت جعلی در رابطه با انتشار کرونا

حدود دو میلیون توئیت جعلی در رابطه با انتشار ویروس کرونا در توئیتر منتشر شده است که همگی آنها حاوی اطلاعات جعلی و دروغ پراکنی هستند. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا و به نقل از Business Insider، وزارت خارجه آمریکا می گوید بسیاری از این اخبار نشان دار هستند. برای مثال در یکی از […]

حدود دو میلیون توئیت جعلی در رابطه با انتشار ویروس کرونا در توئیتر منتشر شده است که همگی آنها حاوی اطلاعات جعلی و دروغ پراکنی هستند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا و به نقل از Business Insider، وزارت خارجه آمریکا می گوید بسیاری از این اخبار نشان دار هستند. برای مثال در یکی از این اخبار آمده است که این ویروس یک سلاح بیولوژیکی بوده که توسط موسسه خیریه بیل گیتس ساخته شده است. اکثر این اخبار جعلی توسط اکانت های فیک ساخته و منتشر شده اند. بسیاری از این توئیت های نشان دار حاوی لینک های معتبری نیز هستند. یکی از این توئیت ها جعلی که در رابطه با منشاء کرونا و بوجود امدن آن از سوپ خفاش است حاوی لینک رصد شیوع کرونا مربوط به سایت دانشگاه جان هاپکینز است.

آمارهای فوق مربوط به برنامه Global Engagement Center است که هنوز بطور رسمی منتشر نشده است. این مرکز تمامی پست های منتشر شده از تاریخ 20ژانویه تاکنون را بررسی کرده و اطلاعات فوق را استخراج کرده است. هدف از این اقدام مبارزه با اطلاعات نادرست خارجی با منشاء خارج از آمریکا بوده است.

شبکه اجتماعی توئیتر نیز اعلام کرده است که در جهت بررسی انتشار اخبار دروغ با FBI همکاری می کند. در این بررسی ها کلیه توئیت های جعلی و نادرست حذف خواهند شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال