مطالعات نشان می دهد دو نوع کرونا ویروس دیگر وجود دارد که می‌تواند به انسان سرایت کند

یک تیم تحقیقاتی از ابتلای ۸ کودک مبتلا به پنومونی در مالزی در چند سال گذشته گزارش کرده اند که از انتقال عفونت از طریق یک کرونا ویروس جدید مشابه آنچه در سگ ها یافت شده بدست آمده است. تا کنون تنها هفت نوع از ویروس کرونا در جهان شناخته شده که می تواند بر […]

یک تیم تحقیقاتی از ابتلای ۸ کودک مبتلا به پنومونی در مالزی در چند سال گذشته گزارش کرده اند که از انتقال عفونت از طریق یک کرونا ویروس جدید مشابه آنچه در سگ ها یافت شده بدست آمده است. تا کنون تنها هفت نوع از ویروس کرونا در جهان شناخته شده که می تواند بر انسان موثر باشد. آخرین بیماری عفونی مربوط به ویروس SARS-CoV-2 همان COVID-19 بوده است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، کشف این احتمالاً پاتوژن انسانی همراه با گزارشی از نوع جدیدی از ویروس همراه بوده که پیش از این در خوک ها مشاهده شده است. این ویروس می تواند به عنوان یک تهدید جهانی به طور گسترده منتشر شود.

استنلی پرلمن، ویروس شناس دانشگاه آیووا می‌گوید: هر چه که بیشتر جستجو می کنیم نوع جدیدی از کروناویروس در همه جا پیدا خواهیم کرد. محققان هنوز ارتباطی بین این ویروس جدید با بیماری های انسانی پیدا نکردند و شواهدی نیز از انتقال آن بین افراد وجود ندارد. البته در هر عفونت امکان جهش و انتقال به یک میزبان غیر انسانی وجود دارد.

بیشترین نگرانی محققان تکامل ویروس در فرد یا حیوانات آلوده است. یک توالی ژن از ویروس یافت شده در بیمار مالزیایی و البته در برخی بیماری‌های عفونی بالینی کشف شده که شامل یک ژنوم chimera از چهار نوع coronavirus است که دو نوع آن مربوط به ویروس مشاهده شده در سگ ها، یکی از آنها در گربه و دیگری شبیه چیزی است که در خوک یافت شد. این اولین گزارشی محسوب می شود که نشان می دهد کروناویروس سگی می تواند مجدداً در بین مردم تکرار شود و تایید آن نیز به مطالعات بیشتری نیاز دارد. هنوز شواهدی وجود ندارد که نشان دهد ویروس شناخته شده به دلیل ساختار خاص خود می تواند در بدن انسان ها نیز خود را وفق دهد یا خیر.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال