دو ماهواره هواشناسی ناسا به دلیل مشکل موشک فضایی آسترا در پرتاپ از بین رفتند

موشک شرکت فضایی آسترا Astra که وظیفه ارسال دو ماهواره ردیابی آب و هوای ناسا را برعهده داشته است نتوانست پرتاپ خود را به طور کامل انجام دهد و به این ترتیب دو ماهواره ردیابی آب و هوای ناسا در جریان این حادثه از بین رفتند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پرتاب […]

موشک شرکت فضایی آسترا Astra که وظیفه ارسال دو ماهواره ردیابی آب و هوای ناسا را برعهده داشته است نتوانست پرتاپ خود را به طور کامل انجام دهد و به این ترتیب دو ماهواره ردیابی آب و هوای ناسا در جریان این حادثه از بین رفتند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پرتاب موشک آسترا به نام Launch Vehicle 0010 در شب گذشته از پایگاه نیروی هوایی کارناوال انجام شد. این موشک ده دقیقه پس از پرتاب دچار مشکل موتور در مرحله دوم خود شد. بدین ترتیب دو ماهواره ردیابی آب و هوای ناسا TROPICS که قرار بود توسط این موشک به فضا ارسال شوند نیز از بین رفتند.

 این دو ماهواره با هدف ردیابی طوفان های استوایی طراحی شده بود و ناسا قصد داشت با کمک موشک آسترا آنها را در مدار قرار دهد. Astra طی بیانیه ای در توییتر از ناسا عذرخواهی کرد و در این مورد نوشت: به دلیل خاموش شدن زود هنگام مرحله بالایی موشک این پرواز موفقیت آمیز نبود و محموله ها به مدار ارسال نشد. پس از بررسی کامل داده ها اطلاعات بیشتری ارائه می شود. ناسا قصد داشت با کمک این ماهواره ها طوفان های استوایی را رصد کند.

هنوز مشخص نیست سری بعدی ماهواره های TROPICS ناسا توسط موشک های آسترا پرتاب خواهد شد یا خیر. زیرا ناسا هنوز واکنشی نسبت به این حادثه نشان نداده است. اولین همکاری آسترا با ناسا به ماه فوریه بر می گردد که طی آن قرار شد ماهواره های بسیار کوچک توسط این شرکت به فضا ارسال شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال