دو ماده معدنی جدید در یک شهاب سنگ کشف شد

محققان پس از بررسی یک شهاب سنگ ۱۵ تنی به نام EI Ali موفق شدند دو ماده معدنی جدید شناسایی کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شهاب سنگ EI Ali حدود دوسال پیش در سومالی بدست آمد. به گفته دانشمندان این شهاب سنگ می تواند اطلاعات مهمی در رابطه با ایجاد سیارک […]

محققان پس از بررسی یک شهاب سنگ ۱۵ تنی به نام EI Ali موفق شدند دو ماده معدنی جدید شناسایی کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شهاب سنگ EI Ali حدود دوسال پیش در سومالی بدست آمد. به گفته دانشمندان این شهاب سنگ می تواند اطلاعات مهمی در رابطه با ایجاد سیارک ها به آنها بدهد.

درون این تکه شهاب سنگ دو ماده معدنی جدید شناسایی شد که پیش از این دیده نشده است. محققان برای نام گذاری این دو ماده از نام شهاب سنگ و نام مدیر پروژه و محقق اصلی مأموریت ناسا در بررسی این شهاب سنگ استفاده کردند.

کریس هرد، از دپارتمان علوم زمین دانشگاه آریزونا می گوید: کشف یک کانی جدید نشان دهنده تغییر در شرایط واقعی زمین و شیمی سنگ با اطلاعات کشف شده قبلی است.

شهاب سنگ مورد نظر در طبقه بندی شهاب سنگ های پیچیده آهنی قرار گرفت. نوع آهنی آنها از تکه های ریز سیلیکات ایجاد شده است. دانشمندان در زمان بررسی تکه ای از این شهاب سنگ متوجه مواد معدنی جدید شدند. این کانی ها با نسخه های درون آزمایشگاه مقایسه شد و در نهایت وجود دو ماده جدید معدنی در طبیعت به اثبات رسید.

بررسی بیشتر این شهاب سنگ با هدف درک بهتر شرایط شکل گیری سیارک مادر انجام خواهد شد. به گفته هرد هرگز تصور نمیشد در حین بررسی یک شهاب سنگ مواد معدنی جدید شناسایی شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال