دو بالگرد جدید ناسا وظیفه بازگرداندن نمونه های مریخ را برعهده دارند

ناسا قصد دارد که با کمک دو بالگرد جدید دیگر نمونه های جمع آوری شده از سنگ و خاک سیاره مریخ را تا سال ۲۰۲۳ به زمین باز گرداند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا طی اعلامیه ای از ارسال دو بالگرد به مریخ در سال ۲۰۲۷ خبر داد. این دو بالگرد […]

ناسا قصد دارد که با کمک دو بالگرد جدید دیگر نمونه های جمع آوری شده از سنگ و خاک سیاره مریخ را تا سال ۲۰۲۳ به زمین باز گرداند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا طی اعلامیه ای از ارسال دو بالگرد به مریخ در سال ۲۰۲۷ خبر داد. این دو بالگرد قرار است نمونه های خاک مریخ را به زمین بیاورند. محققان ناسا قصد دارند این نمونه ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و نشانه‌های حیات را در آنها بررسی کنند. طراحی بالگرد های جدید ناسا همانند بالگرد نبوغ است با این تفاوت که چرخ ها و بازوهای قدرتمندتری خواهد داشت تا بتواند این سنگ و خاک را جمع آوری کند. ماموریت بازگشت نمونه مریخ نیز با این هدف انجام می گیرد. در صورت خراب شدن مریخ نورد استقامت نیز این دو بالگرد وظیفه حمل نمونه ها را روی موشک بر عهده می گیرند.

جف گراملینگ، مدیر برنامه بازگشت نمونه ها در این بیانیه اعلام کرد در هر صورت برای بازگرداندن نمونه ها روی استقامت حساب شده است و قرار است بالگردها تنها وظیفه پشتیبانی از آن را برعهده داشته باشند. در ماموریت جدید ناسا که با همکاری آژانس فضایی اروپاانجام میگیرد 30 نمونه از سنگ و خاک به زمین حمل می شود. همراه با این دوبالگرد یک سطح نشین و مدارگرد بازگشتی زمین نیز توسط این آژانس ارسال خواهد شد. سطح نشین بازیابی نمونه در سال 2027 مورد بهره برداری قرار میگیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال