دو قطعه زباله فضایی خطرناک در مدار پایین زمین از کنار هم عبور کردند

شرکت نظارت و تشخیص برخوردهای ماهواره ای اعلام کرد بقایای یک موشک بطور خطرناک در مدار پایین زمین از کنار یکدیگر عبور کردند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طی دو روز گذشته مدار پایین زمین محل خطرناکی برای برخورد زباله های فضایی تبدیل شده بود. به گفته شرکت نظارت و تشخیص برخورد […]

شرکت نظارت و تشخیص برخوردهای ماهواره ای اعلام کرد بقایای یک موشک بطور خطرناک در مدار پایین زمین از کنار یکدیگر عبور کردند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طی دو روز گذشته مدار پایین زمین محل خطرناکی برای برخورد زباله های فضایی تبدیل شده بود. به گفته شرکت نظارت و تشخیص برخورد ماهواره ای لئولبز در مدار پایین زمین بقایای موشک جاسوسی مرده ای را مشاهده کرد که در فاصله خطرناکی از کنار یکدیگر عبور کردند.

طبق بیانیه این شرکت که در توییتر منتشر شد این دو زباله فضایی در فاصله ای کمتر از ۶ متر و حاشیه خطای بسیار کم از کنار هم گذشتند.

به گفته لئولبز با وجود عدم برخورد این دو قطعه این حادثه بسیار خطرناک و در بدترین حالت مربوط به قطعه زباله های فضایی اتفاق افتاد. به دلیل شلوغ شدن مدار پایین زمین امکان ایجاد چنین برخوردهایی نیز در حال افزایش است. همچنین این برخوردها می تواند محیط خطرناکی را برای ایستگاه فضایی بین المللی و دیگر ماهواره های حیاتی مستقر ایجاد کند.

این دو قطعه زباله مربوط به بقایای یک موشک از کار افتادن و یک ماهواره جاسوسی متعلق به روسیه بوده است. به گفته لئولبز محل تصادف احتمالی این دو قطعه در محلی به نام محله بد در مدار پایین زمین اتفاق افتاد.

در این منطقه به دلیل ایجاد روی ادعای فروپاشی و وجود اشیای متروکه زباله های فضایی بیشتری را تولید خواهد کرد.‌هم.نین در این منطقه ۱۶۰ موشک بهمراه محموله های آنها مستقر هستند که همگی ۲۰ سال پیش پرتاب شدند. علاوه بر این موشک های SL-8 حدود ۱۴۰۰ مورد مشابه دیگر نیز در این منطقه وجود دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال