اپل‌واچ 2 ساله شد

4 اردیبهشت‎‎ماه سال 1394، شرکت اپل اولین ساعت‎هوشمند خود را وارد بازار کرد، محصول جدیدی که این شرکت چندین سال در حال طراحی آن بود یعنی اپل‎واچ. حال دو سال از زمان عرضه‎ی اپل‎واچ گذشته و در سری دوم این گجت پوشیدنی شاهد آپگرید مهمی هستیم و بارها نسخه‎ی نرم‎افزاری آن به‎روزرسانی شده تا تغییراتی […]

4 اردیبهشت‎‎ماه سال 1394، شرکت اپل اولین ساعت‎هوشمند خود را وارد بازار کرد، محصول جدیدی که این شرکت چندین سال در حال طراحی آن بود یعنی اپل‎واچ.

حال دو سال از زمان عرضه‎ی اپل‎واچ گذشته و در سری دوم این گجت پوشیدنی شاهد آپگرید مهمی هستیم و بارها نسخه‎ی نرم‎افزاری آن به‎روزرسانی شده تا تغییراتی از جمله افزایش بارز سرعت دیده شود.

در حال حاضر، به طور کلی ساعت‎های هوشمند آن موفقیتی که شرکت‎های سازنده انتظار داشته‎ را به دست نیاورده‎اند. عمر شرکت استارت‎اپ کوچک Pebble که این موج اشتیاق به ساعت‎های هوشمند را به وجود آورد حال به دلیل عدم توانایی در فروش تعداد کافی ساعت به پایان رسیده است و شرکت‎‎هایی همانند با فیت‎بیت سعی دارند با ارائه‎ی محصولاتی طبق نیاز مشتری به بقا ادامه دهند و پلت‎فرم اندروید ویر نیز با تغییراتی همراه شده تا ارزش خود را ثابت کند و این‎طور به نظر می‎رسد که ساعت‎های هوشمند هم‎چنان مهم‎ترین دلیل بقای خود را پیدا نکرده‎اند.

با نگاه به تمامی این صحبت‎ها، اجازه دهید توجهی به اپل‎واچ داشته باشیم و تغییراتی که در طول دو سال گذشته داشته است. برای همین منظور نگاهی به رویدادهای مهم اپل‎‎واچ در جشن دومین سالگرد تولد آن می‎اندازیم.

تاریخ‎های مهم در عمر دو ساله اپل‎واچ:

  • 22 بهمن سال 1392: نشریه‎های نیویورک تایمز و وال استریت جورنال گزارش می‎دهند که اپل طراحی ساعت‎هوشمندی مبتنی بر سیستم‎عامل iOS را با یک نمایشگر خمیده شروع کرده است.
  • فروردین‎ماه سال 1393: تیم کوک در گفتگو با وال استریت جورنال از برنامه‎های اپل برای عرضه‎ی دسته محصولات جدید در سال 2014 می‎گوید.
  • 18 شهریورماه سال 1393: تیم کوک رسما از آیفون 6 و اپل‎واچ رونمایی می‎کند و توضیح می‎دهد “داستان اپل به فصل دیگری رسیده است” و از اپل‎واچ به عنوان یک “ساعت دقیق، راهی مبتکرانه و جدید برای ارتباط با مچ دست کاربران و یک دستگاه سلامت و تناسب‎اندام جامع” یاد می‎کند. این توضیح سه جانبه یادآور توصیف آیفون‎های جدید تحول‎گرایانه توسط  استیو جابز است که از آیفون جدید به عنوان یک دستگاه 3 در یک یاد کرده بود: گوشی، دستگاه متصل به اینترنت و موزیک پلیر.
  • 21 فروردین‎ماه سال 1394: پیش‎فروش‎های اپل‎واچ شروع می‎شود.
  • 24 فروردین‎ماه سال 1394: تاریخ عرضه‎ی رسمی اپل‎واچ اعلام می‎شود.
  • 14 خردادماه سال 1394: وب‎سایت Best Buy اعلام می‎کند که در فروشگاه‎های خود تا انتهای شهریورماه فروش اپل‎واچ را شروع خواهد کرد
  • 18 شهریورماه سال 1394: مجموعه بندساعت‎های هرمس اپل‎واچ معرفی شد.
  • 15 آبان‎ماه سال 1394: فروش اپل‎واچ در بازار هند و سایر کشورها شروع می‎شود.
  • 1 فروردین‎ماه سال 1395: بندهای ساعت جدید شرکت nylon و بندهای ساعت به رنگ جدید در رویداد اپل معرفی می‎شود. اپل‎واچ در مدل اسپورت خود 50 دلار تخفیف می‎خورد.
  • 16 شهریورماه سال 1395: اپل سری دوم اپل‎واچ را با قابلیت ضدآب بودن، نمایشگر روشن‎تر، سرویس مسیریابی جی‎پی‎اس و بهره‎مندی از چیپ سریع‎تر معرفی می‎کند. به دنبال این خبر نسل اول ساعت‎های اپل با تخفیف همراه می‎شود. همکاری شرکت نایک با اپل برای ساخت ساعتی به اسم Apple Nike اعلام می‎شود.
  • 22 شهریورماه سال 1395: سیستم‎عامل watchOS 3، بزرگترین به‎روزرسانی نرم‎افزاری برای این پلت‎فرم عرضه می‎شود. به همراه آن سرعت لود اپلیکیشن‎ها به مراتب افزایش می‎یابد، یک اپلیکیشن اختصاصی به اسم Breathe به همراه یک داک برای اپلیکیشن محبوب، یک مرکز کنترل جدید و موارد متعدد دیگر ارائه می‎شود.
پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال