یو دات‌کام (You.Com) اولین موتور جستجوی باز مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی شد

نسخه آزمایشی موتور جستجوی یو دات‌کام (You.Com) با سرمایه گذاری اولیه به عنوان اولین موتور جستجوی باز جهان و مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، موتور جستجوی یو دات‌کام (You.Com) اولین پلتفرم جستجوی باز جهان به صورت آزمایشی شروع به کار کرده است. بودجه اولیه این نسخه […]

نسخه آزمایشی موتور جستجوی یو دات‌کام (You.Com) با سرمایه گذاری اولیه به عنوان اولین موتور جستجوی باز جهان و مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، موتور جستجوی یو دات‌کام (You.Com) اولین پلتفرم جستجوی باز جهان به صورت آزمایشی شروع به کار کرده است. بودجه اولیه این نسخه آزمایش ۲۰ میلیون دلار و توسط مارک بنیوف مدیرعامل Salesforce و با مشارکت Breyer Capital، Sound Ventures و Day One Ventures بوده است. قرار است مبلغ اعلام شده برای اهدافی مانند افزایش جامعه کاربری و بهبود محصول و همچنین فناوری های مرتبط با آن مورد استفاده قرار بگیرد. کاربران جدید می توانند از این موتور عمومی استفاده کنند.

طبق گزارشی که وینچربیت منتشر کرده است. سوچر در پاسخ به وبسایت وینچر بیت توسط یک ایمیل در مورد موتور جستجوی خود می گوید: حدود هشت سال و نیم پیش ایده اصلی یو دات‌کام به ذهنم رسیده بود. هنوز اطلاعات زیادی وجود دارد که کسی زمانی برای مطالعه و پردازش آن ندارد و یا نمی توان به همه اطلاعات اعتماد کرد. در حال حاضر نیز یک بازیگر اصلی بازار موتور جستجو در فضای اینترنت را کنترل می‌کند و به آن تسلط دارد. زیرا آنچه که اکنون جستجو می شود از قبل دیکته شده و مشخص است که تبلیغات بیش از حد در صفحات وب بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو وجود دارد.

این پلتفرم سال گذشته توسط سوچر و برایان مکان کان تاسیس شده بود. در آن نیز از پردازش زبان طبیعی (NLP) نوعی هوش مصنوعی استفاده شده است. این زبان برای درک سوالات جستجو شده رتبه بندی آنها و تجزیه معنایی پاسخ ها در زبان های مختلف به کار می رود. این پلتفرم می‌تواند به طور خلاصه نتایج جستجو را نشان دهد.

سوچر استارتاپ هوش مصنوعی را به نام متامایند (MetaMind) برای استفاده در این پلتفرم تاسیس کرده بود. این استارتاپ در واقع یک پایگاه داده در دسترس عموم خواهد بود که قادر است برای آزمایش از تصاویر حاشیه نویسی و اعتبار سنجی مدل های هوش مصنوعی برای تشخیص اشیا بهره ببرد. البته سوچر پیش از این در پروژه ای به نام Salesforce حضور داشت و به عنوان دانشمند ارشد در آن فعالیت می کرد. این پروژه توانست پلتفرم گسترده هوش مصنوعی انیشتین را بسازد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال