سنای آمریکا به آغاز مناظره در مورد لایحه فناوری چین رای داد

سنای ایالات متحده روز دوشنبه برای صرف بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار بودجه رای گیری کرد. قرار است این مبلغ برای تحقیقات فناوری پایه و پیشرفته به مدت ۵ سال و در مقابل فشار رقابتی از سوی چین هزینه شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق قانون مرز بی‌پایان در ایالات متحده […]

سنای ایالات متحده روز دوشنبه برای صرف بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار بودجه رای گیری کرد. قرار است این مبلغ برای تحقیقات فناوری پایه و پیشرفته به مدت ۵ سال و در مقابل فشار رقابتی از سوی چین هزینه شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق قانون مرز بی‌پایان در ایالات متحده میتوان مبالغی بالاتر از ۱۰۰ میلیارد دلار در تحقیقات پایه و پیشرفته همچنین تجاری‌سازی تحقیقات و برنامه های آموزشی در زمینه های اصلی فناوری مانند هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرد.

چاک شومر، رهبر دموکرات سنا می گوید: قرار است لایحه مذکور به مدت دو هفته از روز سه شنبه به مناظره گذاشته شود. به گفته وی یا باید جهانی داشته باشیم که در آن حزب کمونیست چین تمامی قوانین مربوط به فناوری 5G و رایانش کوانتومی را تعیین کند یا مطمئن شویم که ایالات متحده پیش از چین به این فناوری ها دست پیدا می کند.

این سرمایه‌گذاری در واقع نوعی سرمایه‌گذاری در علوم آمریکایی و فناوری آمریکایی خواهد بود. در لایحه مورد نظر ۲ میلیارد دلار نیز برای پشتیبانی از تولید نیمه هادی و تحقیقات در زمینه خودرو و دفاع اختصاص داده شده است. برخی از سناتورها نیز تلاش دارند تا این مبلغ را به ۵۲ میلیارد دلار و تنها برای تراشه‌ها اختصاص دهند. با این حال هنوز توافق نهایی در مورد اختصاص بودجه برای تراشه ها حاصل نشده است.

شومر میگوید: امیدواریم این لایحه بتواند برخی از نقاط ضعف در اقتصاد ایالات متحده مانند فناوری های نیمه هادی را تقویت کند. روز دوشنبه کاخ سفید اعلام کرد که از لایحه مرز بی پایان پشتیبانی خواهد کرد. بدین ترتیب سرمایه‌گذاری های تاریخی در علوم مهم و مهندسی از جمله هوش مصنوعی و انرژی های پیشرفته و تحقیقات علمی در موسسات دانشگاهی تقویت خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال