تراشه U1 چه تغییراتی در گوشی های اپل ایجاد خواهد کرد؟

تراشه U1 برای اولین بار در گوشی های آیفون 11 و در بخش ایردراپ مورد استفاده قرار گرفت. اما این تراشه در آینده در گوشی های اپل چه نقشی را ایفا خواهد کرد؟ این تراشه در حال حاضر از نوعی فناوری بی سیم به نام باند فوق وسیع (UWB) بهره برده است که از آن […]

تراشه U1 برای اولین بار در گوشی های آیفون 11 و در بخش ایردراپ مورد استفاده قرار گرفت. اما این تراشه در آینده در گوشی های اپل چه نقشی را ایفا خواهد کرد؟

این تراشه در حال حاضر از نوعی فناوری بی سیم به نام باند فوق وسیع (UWB) بهره برده است که از آن به نوعی GPS در محدوده های کوچک می توان نام برد. این فناوری به نوعی شبیه به وای فای کار می کند با این تفاوت که فرکانس های آن قابل تغییر هستند. بدین ترتیب تداخل کمتری خواهیم داشت. در این باند فوق سریع شناسایی دستگاه های مشابه از طریق ارسال پالس های سریع در طیف های گسترده انجام می گیرد و بدین ترتیب با موقعیت یابی می تواند حجم وسیعی از اطلاعات را ارسال کند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا و به نقل از WIRED، علاوه بر اپل پیش از این فناوری مورد نظر در لباس ورزشکاران مورد استفاده قرار می گرفت تا گیرنده های مربوط به تلویزیون بتواند آنها را ردیابی کند. در واقع این فناوری را می توان نوعی بلوتوث در نظر گرفت. هر چند که شرکت سازنده درمورد ساخت این چیپ توضیحی نداده اما محققان کاربردهای فراوانی از آن را کشف کرده اند. از کارایی این دستگاه می توان استفاده در خانه های هوشمند نام برد.

 اپل تنها شرکتی است که از این چیپ ها در دستگاه های خود به تعداد انبوه استفاده کرده است. توسعه ردیاب اپل که به تازگی توسعه یافته و رقیبی برای Tile محسوب می شود نیز از این تراشه استفاده می کند. در آینده این چیپ می تواند به ارتباط موثر بین محصولات اپل در برنامه های واقعیت افزوده منجر شود. اپل پیش از این نیز فناوری های بسیاری را وارد صنعت کرده و به استاندارد اپل تبدیل کرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال