برای رانندگی در جاده‌ها، ساعت‌های هوشمند از تلفن‌های همراه خطرناک‌ترند!

سازمان‌های امنیت در حمل‌ و نقل و راهوری، سال‌های زیادی است که به خطر استفاده از انواع گجت‌ها در رانندگی اذعان کرده‌اند. ساعت‌های هوشمند، یکی از این گجت‌ها است که باعث انحراف ذهن راننده در هنگام رانندگی می‌شود زیرا توجه فرد به جاده کمتر شده و همچنین زمان عکس‌العمل نیز کاهش می‌یابد. اما در حالی که […]

سازمان‌های امنیت در حمل‌ و نقل و راهوری، سال‌های زیادی است که به خطر استفاده از انواع گجت‌ها در رانندگی اذعان کرده‌اند. ساعت‌های هوشمند، یکی از این گجت‌ها است که باعث انحراف ذهن راننده در هنگام رانندگی می‌شود زیرا توجه فرد به جاده کمتر شده و همچنین زمان عکس‌العمل نیز کاهش می‌یابد. اما در حالی که استفاده از این ساعت‌های هوشمند در حال افزایش است، چه می‌توان کرد؟ مطمئنا ساعت‌های هوشمند در مقایسه با تلفن‌های همراه، کمتر باعث انحراف ذهن راننده می‌شوند و بخاطر پشتیبانی آنها از فرمان‌های صوتی، میزان تصادفات باید به میزان قابل توجهی کاهش یابد. آیا این موضوع درست است؟! آزمایشات و تحقیقات موسسه تحقیقاتی حمل و نقل بریتانیا (TRL)، درست برعکس این ادعا را به اثبات رسانده است.

این موسسه با انجام تست‌های متنوع به این نتیجه رسیده است که ساعت‌های هوشمندی مثل اپل واچ، از نظر میزان منحرف کردن ذهن رانندگان، در مقایسه با گوشی‌های همراه، در جایگاه بالاتری قرار دارند و از این نظر خطرناکترند. همچنین نشان داده شده است که برای خواندن یک پیام متنی از روی نمایشگر اپل واچ در بهترین و سریع‌ترین حالت به 2.52  ثانیه زمان نیاز است، در حالیکه این زمان برای گوشی هوشمند به 1.85 ثانیه و برای پاسخ به تماس‌های ورودی، به 0.9 ثانیه می‎رسد.

هم اکنون، این تحقیق، هیچ موضوعی را ثابت نمی‌کند زیرا این موسسه نیز اعلام کرده است که این مطالعات، هنوز بطور وسیعی انجام نشده است و در انجام آن از ساعت‌های هوشمند نا‌مشخصی استفاده شده است. اگرچه در این تحقیقات بطور خاص، نام اپل واچ به عنوان “مثال” آمده است و شاید هدف از این اقدام، قرار گرفتن اپل واچ در تیتر اصلی خبرگزاری‌ها، بعد از رونمایی جنجالی آن توسط کمپانی اپل، بوده است. اما مطمئنا دلیلی برای کم یا زیاد بودن میزان انحراف ذهن در استفاده از ساعت اپل در مقایسه با دیگر ساعت‌های هوشمند وحود ندارد.

این موضوع که در انجام یک تحقیق از نام یک برند خاص استفاده شود بسیار ناعادلانه و غیر منصفانه است. بریتانیا در سال 2003، استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی را ممنوع اعلام کرد و بدنبال آن بسیاری از کشور‌ها نیز از این قانون پیروی کردند ولی کماکان تصادفات زیادی در طی سال بر اثر حواس پرتی رانندگان نسبت به گجت‌های همراه خود رخ می‌دهد.

اپل واچ فعلا بطور مستقیم، مسئولیت انحراف بیش از حد ذهن رانندگان، در مقایسه با ساعت‌های هوشمند اندرویدی را به گردن نگرفته است! اما در پایان باید در مورد انحراف حواس رانندگان و ایمنی آنها در زمان رانندگی و استفاده از محصولات پوشیدنی کمپانی‌های مختلف، فکری اساسی نمود.

با این تفاسیر، بنظر شما، با تمام ویژگی‌های صوتی که یک ساعت هوشمند در اختیار کاربر می‌گذارد، آیا استفاده از آنها در هنگام رانندگی ممنوع خواهد شد؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال