تلاش ارتش فناوری اوکراین برای مبارزه با نفوذ های دیجیتال روسیه

در پی حملات سایبری انجام گرفته روی وب سایت های دولتی اوکراین معاون نخست وزیر و وزیر تحول دیجیتال این کشور از ایجاد یک ارتش فناوری دیجیتال برای مبارزه با این نفوذ های دیجیتالی ایجاد کرده است. پس از حمله نظامی روسیه حملات سایبری مختلفی نیز به وب سایت های دولتی این کشور انجام گرفت […]

در پی حملات سایبری انجام گرفته روی وب سایت های دولتی اوکراین معاون نخست وزیر و وزیر تحول دیجیتال این کشور از ایجاد یک ارتش فناوری دیجیتال برای مبارزه با این نفوذ های دیجیتالی ایجاد کرده است. پس از حمله نظامی روسیه حملات سایبری مختلفی نیز به وب سایت های دولتی این کشور انجام گرفت که باعث از دسترس خارج شدن آنها شد.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از رویترز، اکنون دولت اوکراین با هدف حفاظت از زیرساخت های حیاتی این کشور و جلوگیری از جاسوسی سایبری علیه روسیه درخواست ایجاد ارتش فناوری اطلاعات کرده است. به گفته فرودورف در توییتر لیستی از وب سایت های مهم روسی در یک کانال تلگرام منتشر شده و این کشور برای مبارزه در جبهه سایبری به دنبال ایجاد یک ارتش فناوری اطلاعات است.

کانال معرفی شده توسط اوکراین شامل ۳۱ شرکت و سازمان دولتی بزرگ روسیه است که در آن اسامی برخی شرکت های بزرگ این کشور مانند شرکت استخراج و تولید گاز گازپروم (Gazprom) دومین شرکت بزرگ نفتی کشور لوک اویل (Lukoil) و سه بانک دولتی سرشناس به چشم می خورد.

اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین باعث حملات سایبری فراوانی در این کشور شده است. به عنوان مثال اخیراً وبسایت رسمی کرملین و دفتر پوتین نیز مورد حمله سایبری قرار گرفت که در نهایت به مسدود شدن آن منجر شد. بسیاری این حملات را که هدف از آن تخریب سازمانهای دولتی و موسسات مالی اوکراین است به روسیه نسبت داده و گفته اند این کشور بارها برای حمله سایبری علیه اوکراین اقدام کرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال