امواج فراصوت می‌تواند بینایی از دست رفته را بازیابی کند

محققان با استفاده از یک درمان جدید با هدف کمک به بازگشت بینایی از دست رفته از امواج فراصوت استفاده کردند. میتوان از این درمان جدید در لنزهای تماسی پوشیدنی نیز استفاده کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، امواج فراصوت به طور گسترده در فناوری پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد به […]

محققان با استفاده از یک درمان جدید با هدف کمک به بازگشت بینایی از دست رفته از امواج فراصوت استفاده کردند. میتوان از این درمان جدید در لنزهای تماسی پوشیدنی نیز استفاده کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، امواج فراصوت به طور گسترده در فناوری پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد به طوری که علاوه بر درمانهای سنتی می توان از آن در درمان های نوین مانند درمان سرطان یا دیابت نوع ۲ نیز استفاده کرد. محققانی از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی با کمک امواج فراصوت یک مدل جدید درمانی توسعه دادند که می‌تواند باعث تحریک نورون های شبکیه شود.

 با توجه به افزایش روز افزون تعداد سالمندان در آینده احتمال افزایش تعداد افراد دارای اختلال بینایی نیز وجود دارد. در بین این افراد موارد دارای تحلیل عصبی شبکیه و یا انحطاط گیرنده های حساس به نور در این بخش از چشم وجود خواهد داشت. این محققان تلاش کردند با استفاده از این راه حل های غیر تهاجمی بینایی از دست رفته را بازگردانند.

قیفا ژو، استاد زیست شناسی از دانشگاه کالیفرنیا می گوید: ما در حال حاضر در حال انجام آزمایش روش درمانی جدید روی حیوانات هستیم و قصد داریم بجای تحریک الکتریکی از امواج فراصوت برای تحریک شبکیه استفاده کنیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال