تصاویر فرابنفش از مریخ جزئیات جو این سیاره را مشخص می‌کند

ناسا اخیرا عکس های فرابنفش فوق العاده ای را از مریخ منتشر کرده که توسط کاوشگر ماون ثبت شده است. در این تصاویر تغییر فصل این سیاره به تصویر کشیده شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کاوشگر ماون توانسته است دو تصویر از این سیاره در دو زمان متفاوت ثبت کند. […]

ناسا اخیرا عکس های فرابنفش فوق العاده ای را از مریخ منتشر کرده که توسط کاوشگر ماون ثبت شده است. در این تصاویر تغییر فصل این سیاره به تصویر کشیده شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کاوشگر ماون توانسته است دو تصویر از این سیاره در دو زمان متفاوت ثبت کند. در تصویر اول که مربوط به نیمکره جنوبی سیاره است فصل تابستان مشاهده میشود. در این زمان سیاره در نزدیکی ترین فاصله به خورشید قرار داشت. در این تصویر ازن جو مریخ به رنگ بنفش نمایش داده شده است. کاوشگر ناسا با کمک دستگاه تصویربرداری طیف نگار فرابنفش قادر به اندازه گیری طول موج های بین ۱۰۰ تا ۳۴۰ نانومتری است. نواحی سفید درون عکس ابرها و مه را در آسمان مریخ نمایش می دهد.

ناسا در بیانیه خود در این مورد گفته است: دانشمندان با مشاهده مریخ در طول موج فرابنفش اطلاعات دقیقی از جو آن تهیه و ویژگی های آن را بررسی خواهند کرد.

عکس دیگر که در ماه ژوئن دریافت شد عمیق ترین دهانه مریخ را نشان می دهد که در زمان قرارگیری دو مدار این سیاره به دور خورشید بوده است. همچنین در این تصاویر فصول در این سیاره در حال تغییر هستند. تصویر دیگر مربوط به ژانویه بوده و به زمان عبور از دورترین نقطه مداری این سیاره به دور خورشید و از نیم کره شمالی گرفته شده است.

در این تصویر نیز وجود ابرهای سفید در بخش قطب شمال و همچنین توده های این در بخش بالایی و به رنگ سرخابی قابل مشاهده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال