تغییرات آب و هوایی زیرزمینی باعث غرق شدن تل آویو، نیویورک و شیکاگو می‌شود

تحقیقاتی که اخیرا در زمینه آب و هوای زیرزمینی انجام شده نشان می دهد سه شهر بزرگ جهان در آینده در اثر گسترش و انقباض زمین غرق خواهند شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهش های متفاوتی در زمینه حرکت و گسترش زمین در مناطق شهری انجام شده است. این پژوهش ها […]

تحقیقاتی که اخیرا در زمینه آب و هوای زیرزمینی انجام شده نشان می دهد سه شهر بزرگ جهان در آینده در اثر گسترش و انقباض زمین غرق خواهند شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهش های متفاوتی در زمینه حرکت و گسترش زمین در مناطق شهری انجام شده است. این پژوهش ها نشان می دهند نیویورک و شیکاگو در حال پایین رفتن هستند. پروفسور آلون تال، از دانشگاه تل آویو اعلام کرد در آینده شگفتی های ناخوشایندی در انتظار ماست.

پژوهش های محققان از دانشگاه نورث وسترن نشان می دهد در آینده تغییرات آب و هوایی زیرزمینی همراه انقباض و گسترش زمین بوده و تغییر شکل زمین به شکل ترک خوردگی و یا کجذشدن خود را نشان می دهد. این مورد می تواند باعث نشست ساختمان ها، کجدشدن آنها و یا کاهش عملکرد همراه باشد.

آلساندرو لوریا، پژوهشگر این دانشگاه در این باره می گوید: تغییرات آب و هوای زیرزمینی خطر خاموشی است که نادیده گرفته شده است. تاکنون هیچ ساختمان یا ساختار شهری با قابلیت مقاومت در برابر این تغییرات طراحی و یا ساخته نشده است. اگرچه این پدیده نمی‌تواند ایمنی افراد را به خطر بیندازد. اما ممکن است کرد سیستم‌های فونداسیون و زیرساخت‌های عمرانی را کاهش دهد.

محققان این پژوهش برای اثبات این موضوع آزمایشی را با استفاده از ۱۵۰ حسگر انجام دادند. حسگرها در نقاطی زیر زمین در شیکاگو و روی سطح زمین قرار گرفتند. محققان می‌گویند اگرچه این آزمایش در شیکاگو انجام شده است اما این تغییرات می‌تواند اثر خود را در مناطق دیگر نیز نشان دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال