زمان نامعلوم پرتاب ماموریت آرتمیس ۱ و بازگشت راکت به آزمایشگاه

به دلیل مشکل نشت هیدروژن باردیگر ماموریت آرتمیس ۱ ناسا لغو و به زمان دیگری موکول شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نشت غیر قابل کنترل هیدروژن باعث لغو پرتاب راکت SLS ناسا شد. اکنون تیم این ماموریت به دنبال بررسی بیشتر این موضوع است تا بتواند بطور دقیق تر از علت […]

به دلیل مشکل نشت هیدروژن باردیگر ماموریت آرتمیس ۱ ناسا لغو و به زمان دیگری موکول شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نشت غیر قابل کنترل هیدروژن باعث لغو پرتاب راکت SLS ناسا شد. اکنون تیم این ماموریت به دنبال بررسی بیشتر این موضوع است تا بتواند بطور دقیق تر از علت لغو این پرتاب اطمینان حاصل کنید. اکنون راکت به ساختمان مونتاژ بازگشته تا باردیگر بررسی های ایمنی روی آن انجام گیرد.در خال حاضر راکت ها برای سوخت پیشران از هیدروژن استفاده می کنند. این سوخت با وجود مهم بودن مشکلاتی را نیز بهمراه دارد.

مایک سارافین، مدیر این ماموریت از آژانس ناسا در این مورد می گوید: این نشت هیدروژن برای دومین بار اتفاق افتاد و این بار بسیار شدیدتر از قبل غیرقابل کنترل بود. با وجود تدابیر از پیش آماده شده نتوانستیم این مشکل را برطرف کنیم. به گفته وی هفته گذشته این مشکل توسط مهندسان ناسا بطور کامل برطرف شده بود اما تکنیک های بکار گرفته شده نیز این بار به کار نیامد. ناسا در  رابطه با حل این مشکل سه تکنیک جداگانه بکار گرفته شد که هیچ کدام نتوانست این مشکل را برطرف کند.

تیم فری دستیار رئیس این ماموریت در این مورد می گوید: با توجه با تاخیرهای انجام گرفته پنجره فعلی پرتاب روز یه شنبه به اتمام می رسد و باید تا بازه زمانی بعدی یعنی ۲۵ مهر تا ۹ آبان منتظر بود. بیل نلسون در این مورد خاطرنشان کرد ناسا تا زمانی که از حل این مشکل مطمئن نشود این پرتاب انجام نخواهد شد. وی اعلام کرد شاتل فضایی نیز تا انجام ماموریت بیش از ۲۰ بار به اتاق مونتاژ بازگردانده شده بود. اکنون نیز مسئولان این آژانس فضایی به دنبال برنامه ریزی جدید برای آینده این راکت هستند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال