افراد خلاق برخلاف افراد عادی از تنهایی لذت می برند

بسیاری از افراد از بودن در تنهایی بیزارند. آنها به محض تنها شدن از این شرایط فرار کرده و خود را در وضعیت دیگری قرار می دهند. اکنون دانشمندان در مطالعه ای اعلام کردند افراد دارای ذهن خلاق نه تنها از تنها بودن بیزار نیستند بلکه از آن لذت می برند. به گزارش سرویس اخبار […]

بسیاری از افراد از بودن در تنهایی بیزارند. آنها به محض تنها شدن از این شرایط فرار کرده و خود را در وضعیت دیگری قرار می دهند. اکنون دانشمندان در مطالعه ای اعلام کردند افراد دارای ذهن خلاق نه تنها از تنها بودن بیزار نیستند بلکه از آن لذت می برند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، روان‌شناسانی از دانشگاه آریزونا، کینه سوتا و آرکانزاس مطالعاتی را روی بیش از ۲ هزار داوطلب انجام دادند. آنها برای یافتن اینکه چطور افراد در زمان بیکاری به دنبال خلاقیت می روند پرسشنامه هایی را تکمیل کردند. افراد دارای تفکر واگرا در زمان تنهایی عملکرد بهتری داشته و در این زمان احساس بی حوصلگی کمتری خواهند داشت.

با استفاده از این مطالعه می توان به افراد کمک کرد تا بیشتر از زمانهای قبل فرصت ایجاد شده را قدردانیته و از آن استفاده کنند. جسیکا اندروز هانا، عصب شناس شناختی در این مورد می گوید: دانستن طرز فکر افراد در زمان بیکاری می تواند به افزایش سلامت و بهبود وضعیت افراد منجر شود. وی ادامه می دهد: در حال حاضر تنها ماندن با افکار خود بسیار دشوار است. در این مطالعه از تعداد ۹۰ داوطلب خواسته شد تا بدون استفاده از دستگاه های دیجیتال به مدت ده دقیقه تنها باشند. با هدف بررسی تفکر واگرا این افراد باید به سوالاتی مانند ««امکان درآمدزایی از صد بند پلاستیکی چگونه است» پاسخ می دادند. در آن بین افراد خلاق ایده های مناسب تری را مطرح کردند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال