هیچ مصوبه‌ای در خصوص محدودیت اینترنت نامحدود وجود ندارد

استفاده از اینترنت برای مشترکانی که مصرف نسبتا زیاد اینترنت دارند، هزینه‌های قابل‌توجهی را تحمیل می کند. اپراتورهای تلفن همراه نیز به منظور کاهش قیمت اینترنت، بسته‌های مختلفی را برای مشترکان خود ارائه می‌دهند. برخی از این بسته ها به شکل‌های روزانه، هفتگی، ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و سالانه ارائه می‌شود که در ازای […]

استفاده از اینترنت برای مشترکانی که مصرف نسبتا زیاد اینترنت دارند، هزینه‌های قابل‌توجهی را تحمیل می کند. اپراتورهای تلفن همراه نیز به منظور کاهش قیمت اینترنت، بسته‌های مختلفی را برای مشترکان خود ارائه می‌دهند. برخی از این بسته ها به شکل‌های روزانه، هفتگی، ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و سالانه ارائه می‌شود که در ازای مبالغی مشخص امکان استفاده از حجم خاصی را در مهلت مربوطه فراهم می‌کنند. اما برخی دیگر که به صورت نامحدود تعریف شده اند، طبق ضوابط در نظر گرفته شده برای آن‌ها حجم مشخصی در نظر گرفته می‌شود که اطلاع داشتن از این حجم برای مشترکان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اپراتور سوم تلفن همراه برخی بسته‌های نامحدود را برای مشترکان خود ارائه می‌دهد و روی سایت خود تاکید می‌کند: «با بسته‌های بی‌نهایت ۳۰ روزه و ۹۰ روزه، مشترکین سیم‌کارت دایمی رایتل می‌توانند با پرداخت مبلغی ثابت، بدون نگرانی از میزان مصرف خود، به‌طور نامحدود و با رعایت سیاست مصرف منصفانه از خدمات آن در قالب بسته بی‌نهایت ۳۰ روزه و بسته بی‌نهایت ۹۰ روزه، بهره‌مند شوند.»

در این بسته‌ها علاوه بر حجم اینترنت، مکالمات و پیامک‌های مشترک نیز رایگان محسوب می‌شود. بدین ترتیب با فعالسازی این بسته‌ها مشترک می‌تواند از تماس درون شبکه نامحدود، پیامک درون شبکه نامحدود، پیام چند رسانه‌ای درون شبکه نامحدود، ۳۰ گیگابایت اینترنت (۱۰ گیگابایت در تمامی ساعات+۲۰ گیگابایت در ساعات افت مصرف)،   یک گیگابایت حجم ترافیک اختصاصی آپارات، ۵۰۰ دقیقه تماس برون شبکه و ۵۰۰ عدد پیامک برون شبکه بهره‌مند شوند.

روی سایت این اپراتور ساعات افت مصرف ساعت 2 تا 8 اعلام شده است. در مورد سقف مصرف منصفانه نیز اعلام شده که به ازای هر دوره ۳۰ روزه و رعایت سقف مصرف منصفانه ۱۰ هزار دقیقه مکالمه درون شبکه‌ای رایگان و ۱۰ هزار پیامک درون شبکه خواهد بود.

طی هفته‌های گذشته شاهد انتقادات متعددی در خصوص اعمال محدودیت اپراتورها برای بسته‌های نامحدود در فضای مجازی بودیم که در برخی توضیحات غیر رسمی از سوی برخی اپراتورها اینگونه اعلام شد که چنین موضوعی در تمام دنیا وجود داشته و این اتفاق بر اساس مجوزهای رگولاتور رخ می‌دهد.

حسین فلاح جوشقانی، سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، در ارتباط با این موضوع، عنوان کرد: از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات هیچ مصوبه‌ای در خصوص اینترنت نامحدود وجود ندارد و اپراتورها ملزم به ارائه خدمات بر اساس توافقات صورت گرفته با مشترکان خود هستند.

فلاح همچنین از مشترکانی که به واسطه این موضوع متضرر شده‌اند خواست تا از طریق سامانه ۱۹۵ موضوع را پیگیری کرده و در راستای جبران خسارت خود عمل کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال