اندروید 7 به‌صورت غیر رسمی توسط CM14 برای گوشی OnePlus 3 عرضه شد

چند هفته‎ای است که اندروید 7.0 نوقا با ورود خود شروع به خودنمایی کرده است و معمولا در این مراحل اولیه سازگاری محدود دستگاه‎های مختلف با یک سیستم‎عامل جدید امری مرسوم است. بسته به نوع دستگاه و مدل آن، مدت زمان انتظار شما برای محک زدن قابلیت‎های جدید اندروید نوقا ممکن است متفاوت باشد، البته […]

چند هفته‎ای است که اندروید 7.0 نوقا با ورود خود شروع به خودنمایی کرده است و معمولا در این مراحل اولیه سازگاری محدود دستگاه‎های مختلف با یک سیستم‎عامل جدید امری مرسوم است. بسته به نوع دستگاه و مدل آن، مدت زمان انتظار شما برای محک زدن قابلیت‎های جدید اندروید نوقا ممکن است متفاوت باشد، البته با این فرض که گوشی شما در بین دستگاه‎هایی که هرگز این آپدیت را دریافت نمی‎کنند، قرار نداشته باشد.

خوشبختانه، طبیعت متن باز بودن اندروید اجازه می‎دهد گاهی اوقات از قوانین چشم‎پوشی شود. به لطف افراد کوشایی که در جامعه‎ی توسعه‎دهندگان به چشم می‎خورد، به نوعی پورت‎های عملکردی اندروید نوقا راه خود را به سوی گوشی‎هایی نظیر نکسوس 4 و نکسوس 5 گوگل باز کرده‎اند، دو گوشی که مورد لطف گوگل برای دریافت آپدیت این سیستم‎عامل واقع نشده‎اند. به همراه دو گوشی نکسوس مذکور، گوشی وان‎پلاس وان نیز در این زمینه بی‎نصیب نبوده است و حالا نسل سوم آن یعنی گوشی OnePlus 3 نیز راه خود را برای ورود به دنیای نوقا پیدا کرده است.

این امکان توسط بیلد غیررسمی سیانوژن مد 14 برای گوشی وان‎پلاس 3 فراهم شده است. البته باید اشاره داشت هم‎چنان توسعه‎دهندگان در حال کار بر روی این بیلد هستند و قسمتی از قابلیت‎ها و عملکردهای آن کار نمی‎کند، ولی یقینا کاربران زیادی دوست دارند آن را محک بزنند. با این وجود، گفته می‎شود که این بیلد ارائه‎دهنده‎ی یک نمونه‎ی منطقی از اجرای اندروید نوقا 7.0 بر روی این دستگاه است.

جای شگفتی ندارد که ارائه‎ی این بیلد غیر رسمی CM14 از سوی جامعه‎ی توسعه‎دهندگان XDA، یکی از اعضای ارشد این انجمن یعنی Taker18، صورت گرفته است. آن‎ها به دنبال عرضه‎ی این بیلد، اشاره کرده‎اند که دوربین، قابلیت برقراری تماس، اسلایدر هشدار و فناوری شارژ سریع dash charge کار نمی‎کند. علاوه بر این، قابلیت حفظ شارژ باتری نیز ضعیف است و لانچر Trebuchet تنها لانچری است که کار می‎کند. جنبه‎ی مثبت ماجرا این است که امکان استفاده از اینترنت سیم‎کارت، بلوتوث، NFC، پروفایل صوتی دستگاه و جی‎پی‎اس وجود دارد و هم‎چنین اپلیکیشن‎های گوگل‎پلی را می‎توان نصب کرد.

تصاویر زیر این بیلد را در حال کار نشان می‎دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال