تغییرات آب و هوایی و دگرگونی‌های بی سابقه در قطب شمال

تهیه گزارش سالانه اداره ملی اقیانوسی و جوی قطب شمال از تغییرات شدید این منطقه در اثر گرم شدن حکایت دارد که باعث ایجاد اختلال های زنجیره ای و دگرگونی های بی سابقه ای شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حدود ۱۱۱ نویسنده از ۱۲ کشور به طور سالانه گزارشی را […]

تهیه گزارش سالانه اداره ملی اقیانوسی و جوی قطب شمال از تغییرات شدید این منطقه در اثر گرم شدن حکایت دارد که باعث ایجاد اختلال های زنجیره ای و دگرگونی های بی سابقه ای شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حدود ۱۱۱ نویسنده از ۱۲ کشور به طور سالانه گزارشی را در ارتباط با قطب شمال تهیه می‌کنند. در آخرین گزارش مربوط به این منطقه داده هایی از روند دما، پوشش یخ دریا و و دیگر موارد طی دو سال اخیر جمع آوری شده است. همچنین تغییراتی که در این منطقه و شمال دور به واسطه فعالیت انسان ها رخداده است نیز گزارش می شود.

در گزارشی که اخیرا منتشر شده مواردی مانند تلفات یخ دریا، ذوب شدن سریع لایه یخی گریلند و پاییز بسیار گرم مشاهده می‌شود. در دهه های گذشته دانشمندان تغییرات و مشکلات زنجیره ای این منطقه را به واسطه گرم شدن سریع گزارش کردند. ریک اسپینراد مدیر NOAA در یک کنفرانس مطبوعاتی اتحادیه ژئوفیزیک آمریکا این تغییرات را ثابت، نگران کننده و غیرقابل انکار خواند.

تویلا مون دانشمند مرکز ملی داده برف و یخ نیز در مورد این گزارش گفته است: برخی وقایع غیر عادی در قطب شمال باعث به وجود آمدن یک شرایط بی سابقه برای یکسال گریلند شده به طوری که در تابستان امسال به طور جداگانه سه ذوب یخ را تجربه کرده است. همچنین امسال در منطقه گرینلند برای اولین بار شاهد بارندگی در مناطق قله ای بوده ایم که همگی آنها آسیب پذیری را افزایش میدهد.

دانشمندان تاکید کردند تغییرات دمایی قطب شمال تنها به این منطقه محدود نشده و از اواسط دهه ۱۹۶۰ تا کنون شمال شاهد تغییرات دمایی و گرم شدن بوده است. بطوریکه اگر اقدامی برای این منطقه صورت نگیرد در آینده اختلالات شدید تری نیز پدیدار خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال