مجوز اپ های بدون استفاده در گوشی های قدیمی باطل میشوند

اندروید ۱۱ با قابلیت جدیدی عرضه خواهد شد که طی آن تمامی مجوزهای مربوط به اپ های گذشته و بلا استفاده لغو خواهند شد. این دسترسی ها شامل مواردی مانند دسترسی به دوربین، میکروفون، موقعیت مکانی و مخاطبین خواهد بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در اندروید ۱۱ گوگل Play Protect قادر […]

اندروید ۱۱ با قابلیت جدیدی عرضه خواهد شد که طی آن تمامی مجوزهای مربوط به اپ های گذشته و بلا استفاده لغو خواهند شد. این دسترسی ها شامل مواردی مانند دسترسی به دوربین، میکروفون، موقعیت مکانی و مخاطبین خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در اندروید ۱۱ گوگل Play Protect قادر خواهد بود مجوز اپ هایی که برای مدت طولانی استفاده نشده اند را باطل کند.

در واقع ویژگی جدید پلی پروتکت مبتنی بر پلی سرویس روی نسخه های قدیمی اندروید نیز قابل استفاده خواهد بود. البته هم اکنون نیز این ویژگی به پلی پروتکت اضافه شده و به صورت عمومی قابل استفاده است. امکان دارد در این بین اپ هایی به طور استثنا از این ویژگی پشتیبانی نکنند. به نظر می‌رسد برای لغو دسترسی های یک اپ باید اپلیکیشن اندروید ۱۱ را به طور پیش فرض به عنوان سیستم عامل خود قرار داده باشد. خوشبختانه از آبان سال گذشته تاکنون کلیه آپدیت های دریافتی از پلی استور باید این پیش فرض را رعایت کرده باشند.

 البته در برخی موارد توسعه دهندگان می توانند طی درخواستی این ویژگی را در اپ های خود قرار ندهند. اما به گفته گوگل این درخواست ها تنها در شرایط خاص همانند اپ های ایمنی خانواده یا مربوط به دستگاه پوشیدنی پذیرفته خواهد شد. هم اکنون کلیه کاربران می‌توانند در پلی استور وارد منوی پروفایل شده و در قسمت پلی پروتکت از وضعیت محافظتی خود مطلع شوند. در این قسمت گزینه Removing permissions for unused apps قرار دارد که فهرست اپلیکیشن ها را به شما نشان می دهد. همچنین اپ هایی که برای مدت طولانی استفاده نشده اند نیز قابل مشاهده خواهند بود. در این صورت کاربر می تواند به صورت دستی لغو دسترسی ها را انجام دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال