بالغ بر ۷۱ میلیون سیم‌کارت‌ بلااستفاده در کشور وجود دارد

طبق گزارشی که توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه وضعیت ارتباطات داخلی کشور منتشر شده، تا پایان شهریور سال جاری 150,238,439 سیم‌کارت در کشور توزیع شده است که  78,805,617 مشترک تا شهریور ماه فعال بوده‌ و بالغ بر ۷۱ میلیون سیم‌کارت‌ واگذار شده بلااستفاده مانده است. اگر این گزارش را با مدت مشابه […]

طبق گزارشی که توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه وضعیت ارتباطات داخلی کشور منتشر شده، تا پایان شهریور سال جاری 150,238,439 سیم‌کارت در کشور توزیع شده است که  78,805,617 مشترک تا شهریور ماه فعال بوده‌ و بالغ بر ۷۱ میلیون سیم‌کارت‌ واگذار شده بلااستفاده مانده است.

اگر این گزارش را با مدت مشابه سال گذشته مقایسه کنیم متوجه می‌شویم که ظرف یک سال مجموع سیم‌کارت‌های فعال در کشور با رشد 2.46 درصدی، ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور با رشد 6.81 درصدی، و میزان خطوط واگذار شده با رشد 4.18 درصدی همراه بوده است.

این وضعیت در حالی اتفاق افتاده که اپراتورهای دوم و سوم ارتباطی متوجه عرضه بی‌رویه خود که نهایتا منجر به بلااستفاده ماندن خطوط شده و از خرداد سال جاری تا شهریور (ظرف سه ماه) اقدام به جمع‌آوری 2,687,837 سیم‌کارت از سطح بازار کرده‌اند.

تاکنون حداقل 71,432,822 سیم‌کارت بلااستفاده در کشور وجود دارد اما سهم شرکت ارتباطات سیار ایران، کنسرسیوم ایرانسل و شرکت ارتباطات تأمین شمس نوین در این میزان سیم‌کارت غیرفعال متفاوت است. آمار مربوط به سه اپراتور تلفن همراه به‌شرح جدول زیر است:

سیم کارت بلااستفاده

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال