رونمایی از سیستم رادار قدرتمند چین برای شناسایی ماهواره ها

چین از یک دستگاه رادار قدرتمند رونمایی کرد که می تواند ماهواره های دشمن را شناسایی کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین با استفاده از دستگاه راداری قدرتمند خود قادر است ماهواره ها را شناسایی کند. حتی می تواند آن را به کشورهای همسایه نیز ارائه کند‌. این سیستم به نام […]

چین از یک دستگاه رادار قدرتمند رونمایی کرد که می تواند ماهواره های دشمن را شناسایی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین با استفاده از دستگاه راداری قدرتمند خود قادر است ماهواره ها را شناسایی کند. حتی می تواند آن را به کشورهای همسایه نیز ارائه کند‌. این سیستم به نام SLC-18 در نمایشگاه هوانوردی و هوافضا در چین رونمایی شد. سازنده آن نیز یک شرکت دولتی به نام است.

سان روی، معاون مدیرعامل در مورد این سیستم می گوید: این رادارها می تواند اهداف فضایی را برای کمک به کشورهای همسایه با پایش زمینی و با روشی بسیار مقرون به صرفه انجام دهد. همچنین می تواند موقعیت ماهواره های مدار نزدیک به زمین را شناسایی کند. کنترل صورت فلکی ماهواره های نظارتی ایالات متحده در این مدار نیز از جمله وظایف این رادار خواهد بود.

به گفته وی این سامانه از راه دور قادر است ماهواره ها را شناسایی و دسته بندی کند‌ و این داده های راداری را در اختیار دیگر دستگاه ها قرار دهد. با قرارگیری این سیستم در مکانی مناسب می توان تمامی ماهواره های یک منطقه خاص را زیر نظر گرفت و یا ورود ماهواره های جدید را نیز پیش بینی کرد. بدین ترتیب فرماندهان حاضر در زمین می توانند نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و اقدامات مناسب را آغاز کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال