رونمایی از توربین بادی 300 متری با قابلیت تامین انرژی 80 هزار خانه

نروژ اخیراً یک توربین بادی رونمایی کرده که ۳۰۰ متر ارتفاع دارد و می تواند انرژی مربوط به ۸۰ هزار خانه را تامین کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک شرکت نروژی به نام گرین تک مجموعه ای از توربین های بادی در ارتفاع ۳۰۰ متری را طراحی و راه‌اندازی کرده است. […]

نروژ اخیراً یک توربین بادی رونمایی کرده که ۳۰۰ متر ارتفاع دارد و می تواند انرژی مربوط به ۸۰ هزار خانه را تامین کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک شرکت نروژی به نام گرین تک مجموعه ای از توربین های بادی در ارتفاع ۳۰۰ متری را طراحی و راه‌اندازی کرده است. این توربین های بادی که بادگیر نام دارند قرار است در آینده انرژی مربوط به ۸۰ هزار خانه را تامین کنند.

 به گفته سازنده این توربین های بادی، توربین مورد نظر بزرگترین توربین جهان محسوب می‌شود و می‌تواند ۵ برابر دیگر توربین های مستقل انرژی تولید کند. بادگیر ساخته شده توسط این شرکت در مقیاسهای بالاتر می تواند هزینه های تولید انرژی از باد را نسبت تولید برق به روش سنتی نیز کاهش است. در این بادگیر صد توربین کوچک سوار شده که همگی با استفاده از یک پایه فلزی روی سکوی شناوری نصب شده اند.

این شرکت سازنده مدعی شد بادگیر مورد نظر ۲ و نیم برابر بیشتر از بزرگترین توربین بادی ۱۵ مگاواتی جهان به نام Vestas 236V قدرت دارد. این بادگیر باقابلیت افزایش ۵۰۰ درصدی تولید انرژی می‌تواند انرژی مورد نیاز ۸۰ هزار خانه را تامین کند.

شرکت گرین تک عمر مفید این توربین بادی را حدود ۵۰ سال عنوان کرده در حالیکه دیگر توربین های بادی جهان 30 سال عمر مفید دارند. این توربین ها برای ساخت، نصب و نگهداری بر روی سکوی شناور نیاز به جرثقیل نداشته و تنها با استفاده از کشتی های مخصوص نصب آنها انجام خواهد گرفت.

 

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال