رونمایی از سامانه هشدار زلزله و سیل توسط سازمان مدیریت بحران کشور

سازمان مدیریت بحران به همراه شهرداری تهران و جمعیت هلال احمر کشور از سامانه ای برای هشدار سریع زلزله و سیل رونمایی کرده است. این مراسم روز گذشته و با حضور شهردار تهران و همچنین رئیس سازمان مدیریت بحران برگزار شده بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سامانه هشدار سریع زلزله به […]

سازمان مدیریت بحران به همراه شهرداری تهران و جمعیت هلال احمر کشور از سامانه ای برای هشدار سریع زلزله و سیل رونمایی کرده است. این مراسم روز گذشته و با حضور شهردار تهران و همچنین رئیس سازمان مدیریت بحران برگزار شده بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سامانه هشدار سریع زلزله به همراه ۲۲ ایستگاه شتاب نگار و همچنین سامانه پیش بینی یخبندان به همراه چهار ایستگاه برف سنجی و با همکاری شهرداری تهران و جمعیت هلال احمر کشور انجام شد. شهردار تهران دلیل وجود چنین سامانه‌هایی را خسارت های زیاد به وجود آمده توسط این دو بحران اعلام کرده و گفته است: این سامانه ها قرار است به منظور ایجاد آمادگی در سطح شهر مورد استفاده قرار گیرد.

 همچنین دستگاههای امدادی و یا زیربنایی نیز همراه با این سامانه ها اقداماتی را برای کاهش خسارات در آینده انجام خواهند داد. در حال حاضر ۲۶ شتاب نگار در گسل های اطراف تهران نصب شده و ممکن است به تعداد ۲۰۰ عدد افزایش یابد. بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا مانند نیویورک، استانبول و توکیو نیز از این هشدارهای سریع زلزله استفاده می‌کنند. پیش از این چهار شتاب نگار با کمک یک موسسه ژاپنی در گسل مشا نصب شده بود که مراحل آزمایشی خود را طی می کرد. شتاب نگار ها قادر هستند ۲۰ ثانیه قبل از وقوع زلزله آن را پیش بینی کنند. همچنین سامانه های هشدار زلزله قادرند خطوط انتقال گاز و برق را قطع کنند. زیرا بسیاری از حوادث در اثر نشتی گاز و برق گرفتگی پس از زلزله اتفاق می افتد. بدین ترتیب شتاب نگار های زلزله از طریق سامانه هشدار سریع به خطوط انتقال متصل شده و باعث قطع شدن آنها می شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال