تحقیقات کنگره امریکا از اقدام گوگل در رمزگذاری DNS

گوگل در اقدامی جدید کلیه کانکشن های DNS در مرورگر کروم را رمزگذاری کرده است. این اقدام که بسیاری از ارائه دهندگان اینترنت را نگران کرده است ، همچنین با انتقاد شدید کنگره آمریکا همراه بوده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز ، گوگل هدف خود از رمزگذاری DNS در مرورگر […]

گوگل در اقدامی جدید کلیه کانکشن های DNS در مرورگر کروم را رمزگذاری کرده است. این اقدام که بسیاری از ارائه دهندگان اینترنت را نگران کرده است ، همچنین با انتقاد شدید کنگره آمریکا همراه بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز ، گوگل هدف خود از رمزگذاری DNS در مرورگر کروم را جلوگیری از کلاهبرداری اعلام کرده است. در حالی که کنگره امریکا نگران است که این شرکت در تلاش است تا با جلوگیری از دسترسی شرکت های ارائه دهنده اینترنت به داده های کاربران ، تسلط خود روی اینترنت را بیشتر کند.

به همین جهت ، کنگره امریکا طی نامه ای از این شرکت خواست تا در مورد اقدامات خود توضیحاتی را ارئه نماید. اما گوگل اعلام کرده است که این عمل از جانب کاربران بصورت اختیاری است و هیچ کاربری ملزم به استقاده از رمز نیست. شرکت موزیلا نیز طی اعلامیه ای گفته است قصد دارد کانکشن کاربران به مرورگر فایرفاکس را امن تر کند. مدیر عامل این شرکت ایجاد انحصارطلبی در این زمینه را رد کرد و گفت : شرکت های ارائه دهنده اینترنت در آمریکا می خواهند با اعتراض کردن به رمزگذاری کانکشن ها در فایرفاکس به روند دسترسی آزادانه به داده های کاربران ادامه دهند. زیرا به آنها کمک میکند تا بررسی رفتار کاربران در اینترنت ، تبلیغات منحصربفرد را به انها ارائه دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال