دادستان های ایالات متحده خواستار لغو پروژه اینستاگرام کودکان شدند

۴۴ دادستان از ایالات متحده از زاکربرگ درخواست کردند تا پروژه اینستاگرام کودکان را متوقف کند. پیش از این مارک زاکربرگ از توسعه نسخه مخصوص کودکان زیر ۱۳ سال خبر داده بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از جی‌اس‌ام آرنا، ۴۴ دادستان از کل یالات متحده یک نامه درخواست به مارک […]

۴۴ دادستان از ایالات متحده از زاکربرگ درخواست کردند تا پروژه اینستاگرام کودکان را متوقف کند. پیش از این مارک زاکربرگ از توسعه نسخه مخصوص کودکان زیر ۱۳ سال خبر داده بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از جی‌اس‌ام آرنا، ۴۴ دادستان از کل یالات متحده یک نامه درخواست به مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک نوشته اند و در آن به مضرات نسخه اینستاگرام کودکان اشاره کردند. در ماه مارس ۲۰۲۱ فیسبوک طی جلساتی تصمیم گیری خود درباره توسعه اپلیکیشن اینستاگرام برای کودکان را آغاز کرده بود. در این اپلیکیشن افراد زیر ۱۳ سال قادر خواهند بود تا در اپلیکیشن اینستاگرام با ایمنی بیشتر  با دیگر افراد تعامل کنند.

مائورا هیلی، دادستان ایالت ماساچوست در توییت اخیر خود نوشته است: در حال حاضر فیسبوک در پلتفرم های خود در مورد محافظت از سلامت کودکان موفقیتی کسب نکرده است و اینستاگرام برای کودکان در واقع روشی برای کسب سود و بهره برداری از افراد آسیب پذیر است. در این نامه با توجه به سابقه بد فیسبوک در حفاظت از حریم خصوصی یک آینده نامعلوم برای اپلیکیشن کودکان پیش بینی شده است.

طبق بررسی محققان کودکان می توانند از لحاظ فیزیکی و روانی در شبکه‌های اجتماعی مورد سو استفاده قرار بگیرند. کودکان به دلیل درک نادرست از حریم خصوصی به سادگی مورد اذیت و آزار سودجویان قرار خواهند گرفت. در نامه دادستان ها به زاکربرگ آمده است: پلتفرم اینستاگرام کودکان نه تنها نیاز آنها را برطرف نخواهد کرد بلکه نیاز دیگری را در آنها ایجاد می کند. زیرا تمرکز این اپلیکیشن روی کودکان بدون حساب کاربری بوده که حتی اجازه ساخت حساب کاربری اینستاگرام را نیز ندارند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال