پژوهشگران آمریکایی با کمک وانیلین نوعی پلاستیک سازگار با محیط زیست ساختند

پژوهشگران در تحقیقات اخیر خود متوجه شدند با کمک ماده‌ای به نام وانیلین می توان نوعی پلاستیک تولید کرد که با محیط زیست نیز سازگاری داشته باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر پلاستیک بخش قابل توجهی از دنیای مدرن شده است. از این ماده در محصولات زیادی از ارزان‌قیمت […]

پژوهشگران در تحقیقات اخیر خود متوجه شدند با کمک ماده‌ای به نام وانیلین می توان نوعی پلاستیک تولید کرد که با محیط زیست نیز سازگاری داشته باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر پلاستیک بخش قابل توجهی از دنیای مدرن شده است. از این ماده در محصولات زیادی از ارزان‌قیمت تا فناوری های پیشرفته استفاده می شود. از مهمترین مضرات استفاده از آن نیز نقش سوخت های فسیلی و افزایش زباله خواهد بود. اما استفاده از یک روش جدید می‌تواند این مضرات استفاده از پلاستیک را کاهش دهد.

 به گفته محققان با کمک مواد زیست توده می توان پلاستیک های درجه یک با قابلیت بازیافت تولید کرد. در این پلاستیک های جدید امکان تخریب از طریق نور حاصل از طول موج مشخص وجود دارد. زیست توده به یک ماده خام تجدید پذیر و ارزان‌قیمت گفته می شود که در ساخت پلاستیک های با کیفیت قابل استفاده خواهد بود. در حال حاضر حتی پلاستیک های زیستی نیز دچار بازیافت نامطلوب هستند. زیر را در زمان استفاده ممکن است پایدار نبوده و دچار خراب شدن زودهنگام شوند.

گروهی از پژوهشگران آمریکایی برای حل این مشکل نوعی پلاستیک های زیستی را تولید کرده اند که از طریق تابش نور تجزیه خواهند شد. آنها با کمک ماده پایه وانیلین پلیمرهای شبکه ایجاد کردند تا بتوانند پلاستیک های زیستی پایدار تولید کنند. وانیلین از زیر مجموعه ماده ای به نام لیگنین ایجاد می شود که در واقع در زمان تولید سلولز به دست می آید. این روش می تواند یک راه حل امیدوارکننده در تولید پلاستیک پایدار با استفاده از منابع زیست توده باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال