درخواست سناتورهای آمریکایی برای داشتن پورت شارژ مشترک محصولات الکترونیکی

پس از اتحادیه اروپا اکنون سناتورهای دموکرات آمریکا نیز خواهان داشتن رویکرد مشابه در بازار گوشی های هوشمند و شارژرها هستند. اتحادیه اروپا توافقی را در کمتر از دو هفته پیش به امضا رسانید که طی آن تمامی گوشی های بازار باید تنها از درگاه شارژ مشترک USB-C استفاده کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری […]

پس از اتحادیه اروپا اکنون سناتورهای دموکرات آمریکا نیز خواهان داشتن رویکرد مشابه در بازار گوشی های هوشمند و شارژرها هستند. اتحادیه اروپا توافقی را در کمتر از دو هفته پیش به امضا رسانید که طی آن تمامی گوشی های بازار باید تنها از درگاه شارژ مشترک USB-C استفاده کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، سه سناتور دموکرات آمریکا طی نامه‌ای به وزیر بازرگانی ایالات متحده خواستار استفاده از پورت شارژ مشترک در محصولات الکترونیکی شده اند. در این نامه علاوه بر کلافگی مصرف کنندگان در ازدیاد شارژر های مختلف به افزایش هزینه ها و زباله های الکترونیکی نیز اشاره شده است.

در این نامه قانون گذاران اعلام کردند: سیاست می تواند به شکل قابل توجهی در کاهش سطح زباله های الکترونیکی نقش داشته باشد و همچنین به مصرف کنندگان کمک کند به جای جستجو به دنبال شارژر مناسب تنها از یک شارژر استفاده کنند. این در حالی است که اتحادیه اروپا به طور جدی در برابر شرکت های قدرتمند دنیای فناوری ایستادگی کرد و حرکت آن نیز علاوه بر رفع مشکل مصرف کنندگان و زباله های زیست محیطی در جهت منافع عمومی نیز بوده است.

 یکی از امضاکنندگان این نامه به نام اد مارکی در بیانیه ای در وبسایت ورج می گوید: مصرف کنندگان آمریکایی هرسال شارژرهای قدیمی را دور می‌اندازند. در حالیکه پول شارژرهای جدید به شرکت ها پرداخت میشود. از طرفی افزایش سطح زباله مصرف کنندگان علاوه بر کلافگی آنها با بحران های اقلیمی در سیاره ما نیز همراه بوده است. به همین دلیل از وزارت بازرگانی خواستیم تا همانند اتحادیه اروپا با پیدا کردن راهکاری جدید بتوان از پول، عقلانیت و سیاره خود محافظت کنیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال