استفاده از فرمول خاص نانومواد برای پاکسازی آب های آلوده

محققان با استفاده از نانو مواد ویژه توانستند آبهای آلوده را پاکسازی کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان کانادایی تلاش کردند تا با استفاده از نانو مواد آب های آلوده را سم زدایی کنند. نانو مواد دارای ویژگی های منحصر به فردی است که می تواند آب های آلوده را از […]

محققان با استفاده از نانو مواد ویژه توانستند آبهای آلوده را پاکسازی کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان کانادایی تلاش کردند تا با استفاده از نانو مواد آب های آلوده را سم زدایی کنند. نانو مواد دارای ویژگی های منحصر به فردی است که می تواند آب های آلوده را از ترکیبات شیمیایی پاک کند. به گفته این گروه تحقیقاتی پروژه پاکسازی آبهای آلوده با استفاده از نانو مواد از ویژگی‌های منحصر به فرد نانومواد استفاده خواهد کرد تا بتواند ترکیبات شیمیایی مضر مانند پرفلورو آلکیل که در مواد شوینده، لوازم آرایشی و مواد مقاوم در برابر آتش وجود دارد را از آبهای آلوده پاک کند.

 تراکم این ترکیبات شیمیایی در آب ها باعث شده است تا این آب برای سلامتی انسان بسیار مضر شوند. روش ابداع شده توسط این پژوهشگران الکتروکاتالیتیک نام دارد. در این روش الکترودهای مبتنی بر مواد نانو ساختار بندی با استفاده از فرایند الکترو کاتالیتیک می‌تواند مواد شیمیایی آب را کاهش دهد.

پروفسور پاتریک دروگی محقق این پژوهش گفته است: فرآیند الکتروکاتالیتیک می‌تواند در آینده آلودگی های آب را با ظرفیت قابل توجهی از آلاینده های آلی دیرپا پاک کند. این آلاینده های آلی پیامدهایی چون تاثیر منفی بر جانوران آبزی و حتی مختل کننده غدد درون ریز نیز در پی دارند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال