استفاده از هوش مصنوعی برای محافظت از پرندگان در برابر پنل های خورشیدی

محققان آمریکایی با استفاده از هوش مصنوعی روشی را طراحی کردند که با کمک آن می‌توان از پرندگان در برابر پنل های خورشیدی محافظت کرد. میزان مرگ و میر پرندگان در مزارع پنل‌های خورشیدی رو به افزایش است. اگرچه انرژی خورشیدی به عنوان یک انرژی تجدیدپذیر و پاک شناخته می‌شود اما پنل های خورشیدی به […]

محققان آمریکایی با استفاده از هوش مصنوعی روشی را طراحی کردند که با کمک آن می‌توان از پرندگان در برابر پنل های خورشیدی محافظت کرد. میزان مرگ و میر پرندگان در مزارع پنل‌های خورشیدی رو به افزایش است. اگرچه انرژی خورشیدی به عنوان یک انرژی تجدیدپذیر و پاک شناخته می‌شود اما پنل های خورشیدی به عنوان یک عامل مهم برای مرگ و میر برندگان خطرناک و کشنده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک مزرعه خورشیدی سالانه باعث مرگ ۱۴۰ هزار پرنده خواهد شد. محققان معتقدند این پنل های خورشیدی شباهتی به سطح آب داشته و پرندگان را سردرگم می کند. به همین دلیل جستجو برای یافتن یک راه حل ادامه دارد. هم اکنون پژوهشگرانی از آمریکا از هوش مصنوعی برای نظارت بر شرایط پرندگان در مزارع خورشیدی  استفاده کرده اند.الگوریتم هوش مصنوعی قادر است رفتار پرندگان و الگوی پرواز آنها را در زمان نزدیک شدن به پنل های خورشیدی شبیه سازی کند. آزمایشگاه ملی آرگون (Argonne National Laboratory) طی قراردادی با وزارت انرژی آمریکا تلاش کرده است تا یک راه‌حل مبتنی بر هوش مصنوعی برای نجات جان پرندگان ارائه دهند.

آدام زیمانسکی (Adam Szymanski) به عنوان مهندس نرم افزار از این آزمایشگاه ملی می گوید: ما با کمک هوش مصنوعی قصد داریم الگوریتمی را برای شناسایی تصویر یک پرنده کوچک در حال حرکت پیاده سازی کنیم. اگرچه این پرنده ممکن است در برخی شرایط مانند یک نقطه در صفحه به نظر بیاید اما تصویر پرنده و ردیابی آن باید با کمک هوش مصنوعی انجام گیرد. برای این کار از دوربین هایی که برای عابران پیاده و خودرو را طراحی شده استفاده خواهد شد تا پرنده را ردیابی کند. همچنین این دوربین ها بر روی پلن های خورشیدی نیز نصب خواهد شد. سپس با بررسی نحوه رفتار پرندگان در هنگام قرار گیری نزدیک به پنل خورشیدی الگوهایی برای آنها طراحی خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال