استفاده از پلاستیک های یکبار مصرف در ساخت باتری

محققان آمریکایی از ضایعات پلاستیکی برای ساخت اجزای اولیه باتری استفاده کرده اند. فناوری استاندارد مایکرویو موجود در تجهیزات خانگی به آنها کمک کرد تا از اجزای تشکیل دهنده ضایعات پلاستیک های یکبار مصرف برای ساخت آند استفاده کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در ضایعات پلاستیکی ماده ای به نام پلی […]

محققان آمریکایی از ضایعات پلاستیکی برای ساخت اجزای اولیه باتری استفاده کرده اند. فناوری استاندارد مایکرویو موجود در تجهیزات خانگی به آنها کمک کرد تا از اجزای تشکیل دهنده ضایعات پلاستیک های یکبار مصرف برای ساخت آند استفاده کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در ضایعات پلاستیکی ماده ای به نام پلی اتیلن ترفتالات (PET) وجود دارد که پیش از این نیز مورد توجه بسیاری از محققین قرار گرفته بود. این ماده یکی از اجزای تشکیل دهنده بطری های یکبار مصرف کاربرد دارد. در این تحقیقات پلی اتیلن ترفتالات (PET) به محققان کمک کرد تا اجزای اولیه باتری را بسازند.

محققان تلاش های زیادی برای استفاده از ماده دیسودیوم ترفتالات در ساخت آند باتری‌های یون لیتیوم و یون سدیم انجام داده بودند که به نتایج رضایت بخشی نرسیدند. این بار با استفاده از ضایعات پلاستیکی خرد شده به نام PET و با کمک تابش فوق سریع میکروویو به مدت 2 دقیقه توانستند دیسودیم ترفتالات را تولید کنند. حال این محصول می تواند در ساخت آند باتری استفاده شود. بررسی و طیف سنجی های این ماده با کمک اشعه X کیفیت این محصول را تائید کرد. در گام بعد این ماده به باتری های یون سدیم و یون لیتیوم ارگانیک تبدیل شدند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال