استفاده از فناوری HKMG در ساخت رم های 512 گیگابایتی DDR5 سامسونگ

سامسونگ رم ۵۱۲ گیگابایتی از نوع DDR5 برای دیتاسنتر تولید کرده که در آن از فناوری HMKG استفاده شده است. این حافظه رم توانسته نرخ انتقال داده را به ۷۲۰۰ مگابیت بر ثانیه برساند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، سامسونگ الکترونیکس طی بیانیه ای اعلام کرده برای نخستین بار ماژول ۵۱۲ گیگابایتی حافظه DDR5 […]

سامسونگ رم ۵۱۲ گیگابایتی از نوع DDR5 برای دیتاسنتر تولید کرده که در آن از فناوری HMKG استفاده شده است. این حافظه رم توانسته نرخ انتقال داده را به ۷۲۰۰ مگابیت بر ثانیه برساند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، سامسونگ الکترونیکس طی بیانیه ای اعلام کرده برای نخستین بار ماژول ۵۱۲ گیگابایتی حافظه DDR5 توسط این شرکت ساخته شده است. در این ماژول از فناوری HKMG استفاده شده و نرخ انتقال داده آن نیز 7۲۰۰ مگابایت بر ثانیه است. این نرخ چیزی حدود دو برابر حافظه DDR4 محسوب میشود. برای ساخت این ماژول از ۸ لایه تراشه ۱۶ گیگابایتی DRAM به صورت دولایه استفاده شده تا بتوان ماژول ۵۱۲ گیگابایتی را ارائه داد.

حافظه ۵۱۲ گیگابایتی سامسونگ قرار است در دیتابیس ها و ابر رایانه ها، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی مورد استفاده قرار گیرد. فناوری به کار گرفته شده در این حافظه رم نیز باعث جلوگیری نشتی جریان برق شده و مصرف انرژی را تا ۱۳ درصد نسبت به مدل های قبلی کاهش خواهد داد. این موضوع می‌تواند برای دیتاسنترها بسیار مهم باشد. اولین بار این فناوری در سال ۲۰۱۸ توسط سامسونگ مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن نیز حافظه های DRAM سامسونگ از فناوری EUV نیز استفاده کردند. پیش از این سامسونگ اعلام کرده بود این شرکت تنها شرکت نیمه هادی دنیا است که توانسته از فناوری پیشرفته HKMG برای تولید حافظه استفاده کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال