استفاده از فناوری یادگیری ماشینی برای ترجمه گریه نوزادان

یک استارت آپ هوش مصنوعی مدعی شد با کمک فناوری یادگیری ماشینی توانسته دستگاهی بسازد که قادر است گریه نوزادان را ترجمه کند. بدین ترتیب با کمک هوش مصنوعی می توان به والدین کمک کرد تا به نوزادانشان نزدیکتر شوند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در بسیاری از مواقع فهم دقیق گریه […]

یک استارت آپ هوش مصنوعی مدعی شد با کمک فناوری یادگیری ماشینی توانسته دستگاهی بسازد که قادر است گریه نوزادان را ترجمه کند. بدین ترتیب با کمک هوش مصنوعی می توان به والدین کمک کرد تا به نوزادانشان نزدیکتر شوند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در بسیاری از مواقع فهم دقیق گریه نوزاد برای والدین دشوار است. به طوریکه این والدین نمی‌توانند از طریق گریه نوزاد به نیازهای او پاسخ دهند. به همین دلیل می توانند با کمک دستگاهی جدید با کودک خود ارتباط برقرار کنند.

استارت آپ توسعه هوش مصنوعی که در سوئیس و اسپانیا قرار دارد به نام زوندریم Zoundream یک دستگاه اختصاصی توسعه داده که آنرا مترجم زبان جهانی نوزادان می داند. روبرتو ایانوونه، مدیر عامل این شرکت در کنگره جهانی موبایل در مصاحبه‌ای در مورد دستگاه خود گفت: گریه هر نوزاد نشان دهنده نیاز به چیزی هست. در واقع ما نیز با این توجه به این نکته که کودکان برای نیازهای مختلف به اشکال مختلف گریه می‌کنند این ایده را اجرایی کرده ایم. با توجه به اینکه ممکن است استفاده از هوش مصنوعی برای بکارگیری آن در تشخیص نیاز کودک کمی علمی-تخیلی به نظر برسد، اما دستگاه این استارتاپ توانسته با موفقیت عمل کند.

 به گفته ایانون این دستگاه در واقع یک نیروی کمکی برای والدین محسوب می شود تا بتوانند در تشخیص نیازهای کودک توانایی بهتری داشته باشند. به گفته وی این دستگاه نمی تواند نقش والدین را در درک نیازهای نوزادان بازی کند و تنها راهی برای ایجاد اعتماد به نفس و توجه بیشتر به گریه نوزاد و نحوه آن خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال