استفاده از فناوری نانو برای هوشمند‌سازی کارت‌های اعتباری

یک شرکت دانش بنیان از فناوری نانو در کارت های اعتباری استفاده کرده و توانسته کارایی این کارت را افزایش دهد. این فناوری می تواند با استفاده از اثرانگشت صاحب کارت را شناسایی کند.  به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، شرکت اسمارت‌متریک (SmartMetric) از کشور آرژانتین فناوری نانو را به کارت های شناسایی اضافه کرده […]

یک شرکت دانش بنیان از فناوری نانو در کارت های اعتباری استفاده کرده و توانسته کارایی این کارت را افزایش دهد. این فناوری می تواند با استفاده از اثرانگشت صاحب کارت را شناسایی کند.

 به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، شرکت اسمارت‌متریک (SmartMetric) از کشور آرژانتین فناوری نانو را به کارت های شناسایی اضافه کرده است. این فناوری داخل کارت ها جایگزاری میشود و پس آن کاربر می تواند کارت خود را از طریق اطلاعات بیومتریک مانند اثرانگشت فعال کند. بدین ترتیب نوعی کارت اعتباری هوشمند تواید خواهد شد.

این شرکت که سابقه ای طولانی در تولید کارت های هوشمند دارد، تولید کارت های فعال شونده با داده های بیومتریک را توسعه داده و اکنون به کارت های نانو رسیده است. برای این کار نیاز است تا اثر انگشت فرد از پیش اسکن شده و تعریف شود. بدیت ترتیب کاربر تنها زمانی که اثر انگشت خود را اسکن و معرفی کرد می تواند عملیات کارت به کارت را انجام دهد. این تعریف و شناسایی تنها در یک چهارم ثانیه انجام میگیرد. پیش از این تلاش های زیادی برای طراحی کارت های اعتباری همراه با بردهای الکترونیکی نازک و پردازشگر ARM صورت گرفته بود. در این کارت های هوشمند ساخت اسمارت‌متریک علاوه بر پردازنده، نوعی باتری نیز قرار دارد تا در زمان قرارگیری در کارت خوان شارژ شود.

مدیر عامل این شرکت می گوید: کارت های اعتباری این شرکت بسیار هوشمند بوده و پردازش اطلاعات در آن بصورت پیشرفته انجام میگیرد که این بیش از یک تراکنش اعتباری است. همچنین این کارت اعتباری قابلیت این را دارد تا به یک کارت چندمنظور تبدیل شود.