استفاده از هوش مصنوعی در زمان سنجی مسابقات المپیک توکیو

در حال حاضر زمان سنجی دقیق مسابقات المپیک توکیو توسط حسگرهای حرکت و بینایی کامپیوتر در مسابقاتی مانند ژیمناستیک والیبال ساحلی و… انجام می گیرد. زمان سنج رسمی مسابقات المپیک با نام امگا از سال۱۹۳۲ توسط شرکت سوئیسی به برگزار کنندگان مسابقات المپیک ارائه می‌شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت سوئیسی […]

در حال حاضر زمان سنجی دقیق مسابقات المپیک توکیو توسط حسگرهای حرکت و بینایی کامپیوتر در مسابقاتی مانند ژیمناستیک والیبال ساحلی و… انجام می گیرد. زمان سنج رسمی مسابقات المپیک با نام امگا از سال۱۹۳۲ توسط شرکت سوئیسی به برگزار کنندگان مسابقات المپیک ارائه می‌شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت سوئیسی امگا از سال ۱۹۳۲ تاکنون زمان سنجی مسابقات المپیک را انجام داده و در این بازه زمانی شاهد پیشرفت های جدیدی نیز بوده است. یکی از نمونه‌های بارز پیشرفت های این شرکت استفاده از دوربینی به نام  Magic Eye در سال ۱۹۴۸ بوده که با همکاری یک شرکت بریتانیایی ساخته شده بود. شرکت امگا تایمینگ تحقیق و توسعه سیستم های موقعیت یاب و اسکنرهای حرکتی را از سال ۲۰۱۲ آغاز کرد. هدف از این تحقیقات نیز توانایی ثبت بیش از ۵۰۰ رویداد ورزشی داده، های زنده دقیق از عملکرد ورزشکاران بوده است.

 همچنین این اندازه گیری ها و پردازش انتقال آنها باید حین رویداد و در کمتر از یک دهم ثانیه انجام گیرد. به طوری که تماشاگران امکان مشاهده اطلاعات روی صفحه نمایش را داشته باشند. به طور مثال در بازی های والیبال ساحلی نیازمند فناوری های موقعیت یاب و تشخیص حرکت است و به دنبال آن هوش مصنوعی باید آموزش داده شود تا بتواند ضربات، پاس ها و مسیر پرواز توپ را تشخیص داده و اطلاعات آن را با کمک حسگرهای ژیروسکوپی چسبیده به لباس بازیکنان ترکیب کند. این حسگرها بسیاری از موارد مانند سرعت و ارتفاع پرش و جهت حرکت ورزشکاران را تشخیص میدهند و سپس پس به صورت پردازش شده در اختیار گوینده ها قرار می گیرد. در این میان ردیابی دقیق توپ بدون دیدن دوربین یکی از سخت ترین آموزش های هوش مصنوعی محسوب میشود.

شرکت امگا معتقد است حسگرهای این شرکت بهمراه دوربین ها قادر به ثبت سرعت ۲۵۰ فریم در ثانیه بوده و همچنین دقتی نزدیک به ۹۹ درصد دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال