استفاده از گازهای گلخانه‌ای به عنوان سوخت در فضاپیماها

مهندسان دانشگاه سینسیناتی از چین تلاش کردند تا با استفاده از گازهای گلخانه‌ای سوخت مورد نیاز برای سفر به مریخ را تامین کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تهیه سوخت از گازهای گلخانه ای علاوه بر مقابله با گرمایش جهانی می تواند در سفر به مریخ نیز به فضانوردان کمک کند. به […]

مهندسان دانشگاه سینسیناتی از چین تلاش کردند تا با استفاده از گازهای گلخانه‌ای سوخت مورد نیاز برای سفر به مریخ را تامین کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تهیه سوخت از گازهای گلخانه ای علاوه بر مقابله با گرمایش جهانی می تواند در سفر به مریخ نیز به فضانوردان کمک کند. به همین دلیل مهندسان دانشگاه چین روش جدیدی را برای تبدیل این گازها به سوخت ابداع کرده‌اند.

 در مریخ گاز دی اکسید کربن به وفور یافت می‌شود. به همین دلیل می‌توان از این گاز برای تولید سوخت و بازگشت به زمین استفاده کرد. در این تحقیق از یک راکتور برای تبدیل دی اکسید کربن به متان استفاده شده است. در حال حاضر ایستگاه فضایی بین المللی با استفاده از دی اکسید کربن تنفسی فضانوردان و با کمک واکنش ساباتیر سوخت موشک و حفظ این ایستگاه در مدار را انجام می دهد.

جینگجی وو از دانشکده مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه چین می گوید: در این روش همانند استفاده از یک پمپ بنزین در مریخ می توان از دی اکسید کربن هوا برای تبدیل به ا استفاده کرد. به گفته این دانشمند در حال حاضر گازهای گلخانه ای مشکل اساسی جامعه ما هستند. به همین دلیل نیاز است تا بتوان با روش های مختلف به انتشار صفر خالص دی اکسید کربن دست پیدا کنیم. آزمایش‌های مختلف برای کاتالیزگرهای متفاوت با بازدهی متان بالا در حال انجام است. مزیت استفاده از این روش کمک به کاهش تغییرات جدید و همچنین تجارت بزرگ در تولید سوخت محسوب می شود. روش جدید می تواند بازدهی صد برابر بیشتر از روش های پیشین داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال