استفاده از میکروتوربین های ایرانی در اروپا

تولید و صادرات میکروتوربین های ایرانی، توسط یک شرکت دانش بنیان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفته است. این میکروتوربین از نوع گازی آن بوده و با اندازه تقریبی یک جعبه کفش، در یک پکیج قرار می گیرد و در نهایت همزمان برق و حرارت تولید می کند و تا 50 […]

تولید و صادرات میکروتوربین های ایرانی، توسط یک شرکت دانش بنیان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفته است. این میکروتوربین از نوع گازی آن بوده و با اندازه تقریبی یک جعبه کفش، در یک پکیج قرار می گیرد و در نهایت همزمان برق و حرارت تولید می کند و تا 50 درصد مصرف را کاهش می دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، میکروتوربین ها تکنولوژی های جدیدی هستند که کمک می کنند تا در مصرف صرفه جویی شود. این دستگاه های کوچک با تولید برق و گرما این امکان را می دهند تا به طور مستقل در منازل مسکونی به کار برده شوند. قطعات متحرک کمتر، اندازه فشرده، وزن سبک، راندمان بالاتر، هزینه برق کمتر و استفاده از سوخت‌های هدر رفته از مزایای آن ها به شمار می رود. بازیافت گرما نیز می تواند راندمان استفاده از این دستگاه ها را تا 80 درصد بالاتر ببرد. سید محمد محسنی مجری طرح می گوید: این مشعل ها 2 تا 10 کیلو وات برق تولید می کند که اگر از 5 میلیون ساختمان موجود در کشور، تنها 2 میلیون ساختمان از این  توربین ها استفاده کنند می توان به اندازه 20 نیروگاه اتمی بوشهر برق تولید کرد.

مزیت صادراتی این محصول به اروپا از آن حیث است که بر خلاف کشور ما، برق در کشورهای آن حوزه هزینه بالایی دارد و این خود موجب شده است تا بتوانیم به کشورهای انگلستان، آلمان و کانادا محصولات خود را صادر کنیم. همچنین قیمت این دستگاه با وجود کیفیت بالای آن کم تر از نمونه های مشابه می باشد که این مهم نیز میزان صادرات را افزایش داده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال