استفاده از شتاب دهنده ذرات برای نابودی سلول های سخت سرطانی

موسسه تحقیقات هسته ای اروپا CERN طی همکاری با بیمارستان دانشگاهی لوزان سوئیس قصد دارد از بزرگترین شتاب دهنده ذرات جهان برای درمان سرطان استفاده کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، CERN قصد دارد یک شتاب دهنده قوی دیگر بسازد تا از آن برای پرتو درمانی استفاده کند. پرتوهای پرانرژی و کوتاه […]

موسسه تحقیقات هسته ای اروپا CERN طی همکاری با بیمارستان دانشگاهی لوزان سوئیس قصد دارد از بزرگترین شتاب دهنده ذرات جهان برای درمان سرطان استفاده کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، CERN قصد دارد یک شتاب دهنده قوی دیگر بسازد تا از آن برای پرتو درمانی استفاده کند. پرتوهای پرانرژی و کوتاه این دستگاه می تواند تومورعای سرطانی را نابود کند. با کمک این دستگاه می توان سلولهای سرطانی را در نقاط عمیق از بین برد و آسیب کمتری نیز به بدن وارد کرد.

دستگاه جدید شتاب دهنده محققان CERN قادر است سلول های سرطانی را توسط پرتوهای پرانرژی الکترونی مورد هدف قرار دهد. این روش می تواند به از بین بردن تومورهای عمیق که در نزدیکی ارگان های حیاتی بدن قرار دارند کمک کند. سرعت آن نیز به حدی است که به جای چند دقیقه، تنها در چند صد میلی ثانیه تابش موثر خواهد بود.

در حال حاضر روش های کنونی آسیب های زیادی را به بافت های مجاور بوجود می آورند. اما روش جدید سعی می کند تا آسیب جانبی را به شدت کاهش دهد. شتاب دهنده جدید به الکترون ها برای نفوذ بیشر کمک میکند. بدین ترتیب تومورهای کشنده نیز مورد حمله قرار می‌گیرند.

البته ساخت این شتاب دهنده با مشکلاتی همراه است. برای ساخت آن به یک تیرآهن ۴۰ متری نیاز است. همچنین سیم پیچ های الومینیومی بهمراه دیگر ابزارها نیز در کنار آن قرار میگیرند. اما برای استفاده از این شتاب دهنده در بیمارستان ها باید طول تیرآهن به ۱۰ متر برسد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال