استفاده از فناوری های فضایی برای بهبود عملکرد ورزشکاران چینی حاضر در المپیک

نگاهی به تعداد مدال های طلای کسب شده توسط ورزشکاران چینی نشان می‌دهد که این کشور توانسته پس از آمریکا بیشترین مدال طلا را در المپیک توکیو کسب کند یکی از عوامل موفقیت ورزشکاران چینی استفاده از فناوری فضایی در تمرینات بوده است به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ورزشکاران چینی پیش از […]

نگاهی به تعداد مدال های طلای کسب شده توسط ورزشکاران چینی نشان می‌دهد که این کشور توانسته پس از آمریکا بیشترین مدال طلا را در المپیک توکیو کسب کند یکی از عوامل موفقیت ورزشکاران چینی استفاده از فناوری فضایی در تمرینات بوده است

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ورزشکاران چینی پیش از شروع بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو از فناوری‌های حوزه فضایی ساخته دانشمندان این کشور استفاده کرده بودند.

چاینا دیلی گزارش می دهد بسیاری از ورزشکاران چینی که در مسابقات توکیو حضور داشتند تا پیش از آغاز المپیک از فناوری هایی در حوزه فضایی برای بهبود عملکرد استفاده کردند. این ورزشکاران با حضور در سازمان های پیشرو در زمینه فناوری فضایی چین از تخصص محققین این بخش و آکادمی هوافضای آیرودینامیک چین بهره برده بودند. تخصص این افراد تحقیق و توسعه در مورد موشک‌های هدایت شونده و بدون سرنشین بوده است.

به عنوان مثال برخی از ورزشکاران قایقران، شناگران، دوچرخه‌سواران تیم ملی این کشور برای بررسی عملکرد خود از تونل باد کم سرعت برای بررسی میزان نیروی پسار هوا بر بدن خود استفاده کردند. تجزیه و تحلیل داده های مربوط به این آزمایشات کمک کرد تا علاوه بر کسب روش‌های آموزشی مناسب حتی لباس های ورزشی نیز به طور مجدد طراحی شوند.

آزمایشگاه تولر باد کم سرعت مهم‌ترین بخش مربوط به آزمایشات آیرودینامیکی محسوب میشود که می تواند جریان هوا در اطراف موشک یا هواپیما را با هدف اندازه گیری عملکرد آیرودینامیکی بررسی کند. حتی کشورهایی نظیر ایالات متحده و کانادا نیز از این زیرساخت ها برای بهبود عملکرد و روش‌های آموزشی در ورزش برای مربیان و ورزشکاران استفاده می کنند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال