استفاده از ریزکامپیوترهای شرکت رزبری پای برای ساخت ونتیلاتور

شرکت رزبری پای اعلام کرد قصد دارد تراشه های خود را در ساخت دستگاه ونتیلاتور به کار برد. بردهای ساخت این شرکت می توانند برای تامین برق مصرفی در دستگاه های ونتیلاتور مورد استفاده قرار گیرند. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا و به نقل از Engadget، رزبری پای با اعلام امادگی برای تولید حدود […]

شرکت رزبری پای اعلام کرد قصد دارد تراشه های خود را در ساخت دستگاه ونتیلاتور به کار برد. بردهای ساخت این شرکت می توانند برای تامین برق مصرفی در دستگاه های ونتیلاتور مورد استفاده قرار گیرند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا و به نقل از Engadget، رزبری پای با اعلام امادگی برای تولید حدود 250 هزار برد Pi Zero با پردازنده تک هسته‌ای یک گیگاهرتزی و ۵۱۲ مگابایت رم در ساخت دستگاه های ونتیلاتور کمک کند. این بردها که از نوع ضعیف ترین انها محسوب میشوند قادرند دستورات ساده ونتیلاتور را اجرا کرده و برای تامین برق این دستگاه ها مورد استفاده قرار گیرند. این برد تنها 5 دلار قیمت دارد و می تواند هزینه ساخت ونتیلاتور را کاهش دهد. مدیر عامل این شرکت در مورد تولید این بردها گفت : این بردها در تعداد بالا تولید و انبار می شوند و ما همیشه مازاد خواهیم داشت. این شرکت به همین دلیل میان مشتریان خود محبوبیت دارد.

شیوع کرونا در جهان و نیاز به استفاده از دستگاه های تنفس مصنوعی رو به افزایش است. از طرفی بسیاری از تولید کنندگان نیاز به روش های تولید ارزان قیمت دارند تا شاید از این طریق از فشار به حوزه سلامت و بهداشت کاسته شود. ویروس کرونا یک ویروس شایع تنفسی اسیت که بسیاری از مبتلایان به این ویروس پس از ابتلا با مشکل تنفسی مواجه شده و نیاز به دستگاه تنفس مصنوعی پیدا می کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال