استفاده از بزرگترین دوربین دیجیتالی جهان برای رصد اعماق کیهان

محققان از بزرگترین دوربین دیجیتال جهان برای رصد اعماق کیهان استفاده می‌کنند. آنها معتقدند با استفاده از این دوربین می‌توان اعماق کیهان را مشاهده کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دوربین دیجیتالی بزرگ جهان LSST برای نصب در رصدخانه ورا روبین آماده خواهد شد. این رصدخانه در یکی از از قله های […]

محققان از بزرگترین دوربین دیجیتال جهان برای رصد اعماق کیهان استفاده می‌کنند. آنها معتقدند با استفاده از این دوربین می‌توان اعماق کیهان را مشاهده کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دوربین دیجیتالی بزرگ جهان LSST برای نصب در رصدخانه ورا روبین آماده خواهد شد. این رصدخانه در یکی از از قله های مربوط به کوه های کشور شیلی قرار دارد. در این پروژه بزرگترین دوربین دیجیتالی جهان هر سه روز یک بار اعماق کیهان بررسی شده و همچنین تصاویری از آسمان جنوب گرفته خواهد شد.

 این پروژه که نقشه برداری فضا و زمان LSST نام دارد یک برنامه ریزی برای نقشه برداری ده ساله از آسمان جنوب است که در رصدخانه ورا روبین انجام خواهد شد. این رصدخانه در قله ال پنون کرو پاچون در شمال شیلی ساخته شده است. وظیفه ساخت این دوربین دیجیتالی بزرگ را دانشگاه استنفورد بر عهده داشته است. در بیانیه این دانشگاه که در مورد این پروژه منتشر کرده است آمده” با کمک داده های این پروژه محققان در سراسر جهان می توانند بسیاری از سوالات مهم در مورد ویژگیهای انرژی تاریک و ماده تاریک، نحوه شکل گیری و درک به وجود آمدن کهکشان راه شیری، برخی ویژگی‌های اجرام منظومه شمسی و یا مطالعه در رابطه با مسیر سیاره های بالقوه خطرناک را پاسخ دهند.

بزرگترین دوربین دیجیتال جهان شامل یک دوربین ۳.۲ گیگاپیکسلی است که با هدف تماشای گذشته جهان در آسمان و منطقه بسیار وسیعی ساخته شده و قرار است به طور هفتگی تصاویری از جهان های دور و مربوط به کیهان ثبت کند. پروژه ثبت تصاویر توسط این دوربین یک پروژه ۱۰ ساله است که توسط آن برخی جهان های دور از ما کشف خواهد شد.

 این دوربین شامل ۶ فیلتر نوری دوار است که قابلیت جابجایی برای ثبت مورد نظر ستاره شناسان و شرایط نوری مختلف را داراست. همچنین فیلتر های موجود می تواند عملیات تصویر برداری از آسمان را در شش باند مختلف از طیف الکترومغناطیسی ارائه کند. نقشه برداری از آسمان توسط این دوربین انجام خواهد شد و همچنین امکان ردیابی کهکشان‌های دوردست و رویدادهای گذشته فراهم می شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال