استفاده از امواج فراصوت برای پاکسازی بدن از سنگ های کلیه

دانشمندان تلاش دارند تا بتوانند از امواج فراصوت برای از بین بردن سنگ های کلیه در بدن استفاده کنند‌. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از New Scientist، گروهی از پژوهشگران آمریکایی در دانشگاه واشنگتن قصد دارند تا از از امواج فراصوت برای از بین بردن سنگ های کلیه استفاده […]

دانشمندان تلاش دارند تا بتوانند از امواج فراصوت برای از بین بردن سنگ های کلیه در بدن استفاده کنند‌.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از New Scientist، گروهی از پژوهشگران آمریکایی در دانشگاه واشنگتن قصد دارند تا از از امواج فراصوت برای از بین بردن سنگ های کلیه استفاده کنند. آزمایش های اولیه برای از بین بردن دانه های شیشه در بدن خوک ها با استفاده از امواج فراصوت موفقیت‌آمیز بوده است.

سنگ کلیه میتواند مسیر اتصال کلیه به مثانه را مسدود کند و با ایجاد درد بسیار در همان جا بماند. این سنگ ها از ته نشین شدن مواد معدنی ادرار در کلیه به وجود می آیند. در حال حاضر برای درمان سنگ کلیه از روش خرد کردن آن به قطعات کوچکتر و دفع آن از طریق ادرار استفاده می شود.

البته هم اکنون نیز از امواج شدید فراصوت برای دفع سنگهای کلیه استفاده میشود. اما هر دو روش نمی توانند به طور کامل کلیه ها را پاکسازی کنند و باقی ماندن بقایای سنگ ها باعث ایجاد سنگ های دیگر در آینده خواهد شد.

مایکل بیلی، از پژوهشگران دانشگاه واشنگتن به همراه گروه تحقیقات خود روش دیگری را ابداع کردند. آنها در ابتدا از امواج ملایم فراصوت استفاده می‌کنند تا بتوانند سنگ ها را از از قسمت اتصال جدا کنند. سپس با استفاده از امواج فراصوت فشاری را به اطراف سنگ وارد خواهند کرد تا آن را حرکت دهند. بدین ترتیب می توانند حرکت آنها را به سمت دلخواه کنترل کنند. این آزمایش که بر روی سه خوک انجام گرفت موفقیت آمیز بوده و در آن دانه های شیشه در بدن آنها با موفقیت حرکت داده شدند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال