استفاده از اشعه ماوراء بنفش برای از بین بردن ویروس کرونا

ضدعفونی کردن دست ها، سطوح و حتی لباس به معضل بزرگی برای بسیاری از افراد تبدیل شده است. در این میان یک کمپانی آمریکایی روش جدیدی را برای ضدعفونی کردن و از بین بردن ویروس کرونا ارائه کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک شرکت فناورانه در تلاش است تا ایده […]

ضدعفونی کردن دست ها، سطوح و حتی لباس به معضل بزرگی برای بسیاری از افراد تبدیل شده است. در این میان یک کمپانی آمریکایی روش جدیدی را برای ضدعفونی کردن و از بین بردن ویروس کرونا ارائه کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک شرکت فناورانه در تلاش است تا ایده جدید خود را به مرحله عمل درآورد. ایده این شرکت استفاده از اشعه ماوراء بنفش برای از بین بردن ویروس ها و باکتری هاست. برایان استرن، مدیر این پروژه می گوید: برای این کار چراغ های مخصوصی طراحی شده است. این چراغ ها اشعه ماوراء بنفش ساطع می کنند. با نیم ساعت روشن ماندن آنها در یک مکان، تمامی ویروس ها و قارچ ها و باکتری ها از بین خواهند رفت. این ایده می تواند راه حل خوبی برای از بین بردن آلودگی ها در فضاضهای عمومی باشد. البته در هنگام استفاده از اشعه ماوراء بنفش، هیچ کس نباید در آن محدوده باشد.

محققان این ایده برای در امان ماندن از خطرات ناشی از تابیدن این اشعه به بدن انسان، این لامپ ها را طوری طراحی کرده اند که در صورت حضور شخص در آن محیط بطور خودکار خاموش خواهند شد. هم اکنون بسیاری از بیمارستان ها از این روش برای ضدعفونی کردن استفاده می کنند. یک دستگاه کوچک قابل حمل میتواند بخش وسیعی را ضدعفونی کند. البته بسیاری بر این باورند که این شیوه نباید جایگزین روش ضدعفونی بصورت سنتی شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال