آموزش: با ترفندهای مفید و قابلیت‌های مخفی اندروید 6 مارشملو آشنا شوید

اگر شما در حال خواندن این مطلب هستید، احتمالا جز 2 درصد کاربرانی هستید که اندروید مارشمالو را بر روی گوشی خود دریافت کرده‌اید. احتمالا شما یا به‌روز رسانی این نسخه از اندروید را دریافت کرده‌ یا اینکه جدیدترین نکسوس گوگل را خریداری کرده‌اید. طبیعتا ممکن است هنوز از برخی از قابلیت‌های این نسخه از […]

اگر شما در حال خواندن این مطلب هستید، احتمالا جز 2 درصد کاربرانی هستید که اندروید مارشمالو را بر روی گوشی خود دریافت کرده‌اید. احتمالا شما یا به‌روز رسانی این نسخه از اندروید را دریافت کرده‌ یا اینکه جدیدترین نکسوس گوگل را خریداری کرده‌اید. طبیعتا ممکن است هنوز از برخی از قابلیت‌های این نسخه از سیستم‌عامل اندروید به طور کامل مطلع نباشید به همین دلیل تصمیم گرفتیم چند ترقند مفید و ویژه را برای شما در این مقاله بنویسیم.

در این مطلب 9 ترفند مفید و قابلیت مخفی در اندروید مارشمالو را قرار داده‌ایم. توجه داشته باشید که ممکن است با توجه به گوشی شما این قابلیت‌ها در دسترس نباشد اما احتمالا در اکثر گوشی‌ها بتوان آن‌ها را پیدا کرد. به‌هر‌حال رابط کاربری شرکت‌های مختلف ممکن است هر یک از ویژگی‌های زیر را غیر فعال کند پس اگر نتوانستید ترفندهای زیر را اجرا کنید از دست ما عصبانی نشوید!

1. فعال کردن دکمه‌ی تنظیم رابط کاربری مخفی شده در گوشی

آموزش: با ترفندهای مفید و قابلیت‌های مخفی اندروید 6 مارشملو آشنا شوید

برای اینکه بتوانید تغییراتی را در بخش اعلان‌های و تنظیمات گوشی خود ایجاد کنید می‌توانید تنظیم کننده‌ی رابط کاربری را فعال کنید. با فعال کردن این قابلیت می‌توانید کارهای مختلفی را نظیر نشان دادن درصد باتری و جابه‌جایی بخش دسترسی به تنظیمات ( بخش بالایی گوشی) انجام دهید. این قسمت به طور خودکار مخفی شده چراکه فعال کردن آن ممکن است کمی رابط کاربری را دچار مشکل کند. به‌هر‌حال اگر ریسک مشکلات احتمالی را می‌پذیرید منوی اعلان‌های گوشی را دو بار به سمت پایین بکشید تا به بخش دسترسی سریع به تنظیمات برسید. بعد از آن دکمه‌ی تنظیمت را چند ثانیه نگه دارید تا این منوی مخفی برای شما باز شود. ( دکمه‌ی تنظیمات با علامت چرخ‌دنده قابل مشاهده است). بعد از باز شدن منوی جدید می‌توانید تغییراتی را در گوشی خود به وجود آورید که با آزمایش کردن آن‌ها متوجه تغییرات خواهید شد.

2. با دو بار فشار دادن دکمه‌ی پاور گوشی، برنامه‌ی دوربین را باز کنید

آموزش: با ترفندهای مفید و قابلیت‌های مخفی اندروید 6 مارشملو آشنا شوید

میان‌بر دوربین گوشی در گوشی‌های اندرویدی از همان صفحه‌ی قفل ابتدایی قابل مشاهده است اما راه‌حل سریع‌تری نیز برای باز کردن دوربین گوشی وجود دارد. تنها با دو بار زدن دکمه‌ی پاور گوشی می‌توانید وارد برنامه‌ی دوربین گوشی شود بدون‌ آن‌که بخواهید قفل خاصی را باز کنید و یا وارد منوی اصلی گوشی شوید. با رفتن به بخش Display در بخش تنظیمات گوشی خود می‌توانید این قابلیت را فعال کنید هرچند برخی از گوشی‌ها مخصوصا گوشی‌های غیر نکسوسی ممکن است این قابلیت را نداشته باشند.

3. با نگه داشتن دکمه‌ی App Drawer خیلی سریع به جستجوی برنامه‌ی مورد نظر بپردازید

آموزش: با ترفندهای مفید و قابلیت‌های مخفی اندروید 6 مارشملو آشنا شوید

در اندروید مارشمالو همه‌چیز سریع‌تر شده و وقت کمتری از کاربر برای پیدا کردن برنامه‌ی مورد نظر گرفته می‌شود. با نگه داشتن دکمه‌ی App Drawer که در تصویر بالا هم مشخص است می‌توانید خیلی سریع به جستجوی برنامه‌ی مورد نظر خود بپردازید تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن آن را اجرا کنید.

4. با نگه داشتن دکمه‌ی Home گوشی خیلی سریع به سرویس Google Now On Tap دست یابید

آموزش: با ترفندهای مفید و قابلیت‌های مخفی اندروید 6 مارشملو آشنا شوید

سرویس Google Now on Tap یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین ویژگی‌های اندروید مارشمالو است. این سرویس از الگوریتم‌های گوگل استفاده می‌برد و باتوجه به صفحه‌ای که در آن قرار دارید اطلاعات زیادی را به شما می‌دهد. برای مثال اگر شما در حال خواندن خبری در مورد جورج کلونی محبوب هستید، می‌توانید با فشار دادن دکمه‌ی Home گوشی زندگی‌نامه‌ی کامل وی را به همراه تمامی فیلم‌هایی که تاکنون بازی کرده در عرض چند ثانیه مطالعه کنید.

5. کلمات را به ساده‌ترین شکل ممکن ترجمه کنید

Translate-any-word-easily

اندروید همیشه به یک ویژگی شهرت داشته و آن‌هم قابلیت کپی و کات کردن کلمات به نگه داشتن بر روی آن‌ها بوده است. حال گوگل این ویژگی را ساده‌تر کرده تاجایی که کاربران با نگه‌داشتن بر روی یک کلمه می‌توانند آن را وارد برنامه‌ای دیگر کنند. بنابراین اگر برنامه‌ی ترجمه گوگل را بر روی گوشی خود نصب کرده‌اید می‌توانید کلمه‌ی مورد نظر را وارد این برنامه کرده و ترجمه‌ی آن را خیلی سریع دریافت کنید. یکی از مثال‌های دیگر در این مورد را می‌توان به برنامه‌ی ویکیپیدا اختصاص داد. با داشتن این برنامه می‌توانید هر نوع کلمه‌ای که برای‌تان ناآشنا به نظر می‌رسد را در این برنامه جستجو کنید. فعلا برنامه‌های زیادی از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند و در آینده باید شاهد افزایش تعداد این برنامه‌ها باشیم.

6. برنامه‌های پیش‌فرض را خیلی ساده‌تر انتخاب کنید

آموزش: با ترفندهای مفید و قابلیت‌های مخفی اندروید 6 مارشملو آشنا شوید

در اندروید 6 انتخاب یک برنامه به عنوان برنامه‌ی اصلی و پیش‌فرض بسیار ساده‌تر شده است. برای مثال شما ممکن است برنامه‌ی خاصی را برای دوربین گوشی خود مدنظر داشته باشید. برای انتخاب کردن همان برنامه به عنوان برنامه‌ی اصلی کافی است به بخش  Settings > Apps رفته و بر روی علامت چرخ‌دنده (تنظیمات) روید. همان‌طور که در تصویر هم مشاهده می‌کنید می‌توانید برنامه‌ی مورد نظرتان را به راحتی به عنوان برنامه‌ی اصلی برگزینید.

7. ایجاد چرخش (Rotation) در صفحه‌ی خانگی گوشی

آموزش: با ترفندهای مفید و قابلیت‌های مخفی اندروید 6 مارشملو آشنا شوید

اندروید مارشمالو حالت چرخشی را برای صفحه‌ی خانگی گوشی‌ها قرار داده است اما این قابلیت به صورت پیش‌فرض فعال نیست و باید آن را فعال کنید. برای فعال کردن آن مکانی خالی در صفحه‌ی اصلی گوشی خود را پیدا کرده و چند ثانیه دست خود را بر روی آن نگه دارید. با رفتن به گزینه‌ی Setting می‌توانید به راحتی این قابلیت را طبق عکس بالا فعال کنید.

8. دسترسی به مدیریت فایل مخفی

آموزش: با ترفندهای مفید و قابلیت‌های مخفی اندروید 6 مارشملو آشنا شوید

مدیریت فایل مخفی در اندروید مارشمالو وجود دارد که با وجود سادگی‌اش می‌تواند تقریبا هرکاری را انجام دهد که یک برنامه‌ی پیشرفته انجام می‌دهد . در ابتدا به بخش  Settings > Storage رفته و با رفتن به آخرین گزینه می‌توانید شاهد گزینه‌ی Explore باشید که با رفتن به این گزینه می‌توانید به مدیریت فایل مخفی در اندروید مارشمالو دسترسی داشته باشید.

9.لینک‌های درون برنامه‌ها به چه شکل کار می‌کنند؟

آموزش: با ترفندهای مفید و قابلیت‌های مخفی اندروید 6 مارشملو آشنا شوید

احتمالا وقتی که در برنامه‌ی فیس‌بوک بر روی لینک خاصی کلیک می‌کنید، مرورگر گوشی شما باز می‌شود اما شما می‌خواهید همان لینک را در برنامه‌ی فیس‌بوک باز کنید. این قابلیت در اندروید مارشمالو وجود دارد که باید با رفتن به بخش تنظیمات برنامه‌ها آن را تنظیم کرد. به بخش Settings > Apps رفته و بر روی گزینه‌ی چرخ‌دنده ( تنظیمات برنامه‌ها) بروید. در اینجا تمامی برنامه‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند را مشاهده می‌کنید. به‌راحتی می‌توانید در این بخش به تنظیم کردن لینک‌های مورد نظر خود بپردازید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال