کاربران معتقدند که مک‌بوک‌های اپل قابل اعتمادتر از لپ‌تاپ‌های ویندوزی هستند

براساس نظرسنجی‌های انجام شده از 58هزار کاربر مک‌بوک و لپ‌تاپ‌های ویندوزی، کاربرانی که از مک‌بوک‌های اپل بین سال‌های 2010 تا 2015 استفاده می‌کردند بسیار راضی‌تر از کاربرانی بوده‌اند که در همین مدت زمان از لپ‌تاپ‌های ویندوزی استفاده کرده‌اند و مک‌بوک‌های اپل را قابل اعتماد‌تر و بادوام‌تر خوانده‌‌اند. در گزارش‌های منتشر شده داشتیم که تنها ده […]

براساس نظرسنجی‌های انجام شده از 58هزار کاربر مک‌بوک و لپ‌تاپ‌های ویندوزی، کاربرانی که از مک‌بوک‌های اپل بین سال‌های 2010 تا 2015 استفاده می‌کردند بسیار راضی‌تر از کاربرانی بوده‌اند که در همین مدت زمان از لپ‌تاپ‌های ویندوزی استفاده کرده‌اند و مک‌بوک‌های اپل را قابل اعتماد‌تر و بادوام‌تر خوانده‌‌اند.

در گزارش‌های منتشر شده داشتیم که تنها ده درصد از مک‌بوک‌های اپل در سه سال اول خرابی داشته‌اند و کاربران برای تعمیر آن‌ها مراجعه کرده‌اند. این آمار برای لپ‌تاپ‌های ویندوزی بسیار بیشتر بوده است. برای مثال لپ‌تاپ‌های شرکت سامسونگ در همین مدت زمان 16 درصد خرابی داشته‌اند که نسبتا آمار بالایی به نظر می‌رسد.

از دیگر آمارهای منتشر شده در این نظرسنجی می‌توان به میزان استفاده‌‌ی کاربران از لپ‌تاپ‌های خود اشاره کرد. براساس این گزارش، کاربران مک‌بوک هفته‌ای 23 ساعت وقت خود را با‌ مک‌بوک‌های خود می‌گذراندند که این آمار برای لپ‌تاپ‌های ویندوز هفته‌ای 20 ساعت بوده است. از این میان، 71 درصد از کاربران مک‌بوک به طور کامل از لپ‌تاپ خود رضایت داشته‌اند این در حالی است که تنها 38 درصد از کاربران لپ‌تاپ‌های ویندوز رضایت کامل را از لپ‌تاپ خود داشته‌اند که نشان می‌دهد لپ‌تاپ‌های مک‌بوک‌ اپل از محبوبیت بسیار بیشتری برخوردار هستند.

اگر بخواهیم به مهم‌ترین مک‌بوک‌ها و لپ‌تاپ‌های عرضه شده در سال گذشته داشته باشیم به مک‌بوک جدید اپل می‌رسیم که تنها دارای یک ورودی USB Type-C بوده است. از طرفی دیگر مایکروسافت نیز برای رقابت با مک‌بوک‌های اپل، لپ‌تاپ سرفیس خود را برای اولین بار عرضه کرد که در نقد و بررسی‌های انجام شده برتری این لپ‌تاپ تا حد زیادی نسبت به لپ‌تاپ‌های اپل دیده شده است. مایکروسافت نیز معتقد است که سرفیس پروی این شرکت تا 4برابر قدرت بیشتری نسبت به مک‌بوک‌های اپل دارد.

حال آمارهای منتشر شده نشان می‌دهند که سخت‌افزاری که اپل در مک‌بوک‌های خود به کار می‌گیرد به راستی می‌تواند نظر کاربران را به خود جلب کند. خراب نشدن این سخت‌افزار بعد از سه سال استفاده خود یکی از دلایل اثبات این قضیه است. تفاوت 38 درصدی آمار نشان می‌دهد که تا چه میزان مک‌بوک‌های اپل نزد کاربران محبوب بوده و کاربران تا چه حد از مک‌بوک‌های اپل راضی هستند.

شاید تنها یک نکته‌ی منفی در مورد مک‌بوک‌های اپل در این نظرسنجی دیده شود آن‌هم این است که اگر مک‌بوک شما خراب شود طبیعتا برای تعمیر آن باید هزینه‌ای به مراتب بیشتر را نسبت به لپ‌تاپ‌های ویندوزی بپردازید.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال