پیام های کاربران در فیس بوک با کمک هوش مصنوعی آنالیز خواهد شد

گروهی از کاربران فیسبوک به این پیام رسان اجازه دادند تا پیام های آنها را با کمک هوش مصنوعی آنالیز کند. بدین ترتیب از طریق پیام های این کاربران می توان برای تشخیص بیماری روانی آنها استفاده کرد. الگوریتم هوش مصنوعی به محققان کمک خواهد کرد تا علائم بیماری این کاربران را تشخیص دهند. به […]

گروهی از کاربران فیسبوک به این پیام رسان اجازه دادند تا پیام های آنها را با کمک هوش مصنوعی آنالیز کند. بدین ترتیب از طریق پیام های این کاربران می توان برای تشخیص بیماری روانی آنها استفاده کرد. الگوریتم هوش مصنوعی به محققان کمک خواهد کرد تا علائم بیماری این کاربران را تشخیص دهند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اکنون فیسبوک حدود ۲.۷ میلیارد کاربر فعال در ماه دارد و می توان آن را به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا شناخت. پیش از این بارها فیسبوک متهم به استفاده از اطلاعات کاربران در طول عمر خود بوده است. از طرفی بستر شبکه های اجتماعی به یک آسیب پذیری شدید در جهان تبدیل شده است که از طریق آن می‌توان به جزئی‌ترین اطلاعات از جمله محل زندگی روابط عکس ها و پیام ها دسترسی داشت.

گروهی از کاربران فیسبوک به محققان اجازه دادند تا داده‌های آنها را در فیس بوک آنالیز کرده و بیماری روانی آنها را پیش‌بینی کنند. این کاربران پیامهای خود را تا ۱۸ ماه پیش در اختیار محققان قرار دادند.

الگوریتم استفاده شده در این تحقیق داده های فیسبوک کاربران را تجزیه و تحلیل کرده و نمراتی بین ۶۵ /0  تا ۷۷/0 به آن ها داده است. نتیجه این تحقیقات که می تواند مربوط به پرسشنامه سلامت بیمار باشد، این امکان را مطرح خواهد کرد که در آینده بتوان از داده های فیسبوک برای غربالگری بیماری های روانی حتی زودتر از موعد اقدام کرد.

 پیش از این نیز بسیاری از محققان تلاش کرده بودند تا از طریق داده های مربوط به شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک و توییتر بیماری‌های روانی از جمله افسردگی یا اختلال کم توجهی و بیش فعالی را پیش بینی کنند. البته تشخیص بیماری روانی تنها با یک ابزار قابل ارزیابی نخواهد بود. اما رسانه های اجتماعی می توانند در بازه زمانی قابل توجهی یک ارزیابی طولانی‌مدت از افکار و اعمال فرد ارائه دهد. البته در کنار آن مصاحبه های یک ساعته نیز می تواند تکمیل کننده باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال