کاربران کمتر از ۱۶ سال استرالیایی برای حضور در شبکه های اجتماعی نیاز به دریافت رضایت والدین دارند

طبق پیش نویس قانون جدید استرالیا کلیه کاربران زیر ۱۶ سال برای حضور در شبکه‌های اجتماعی نیاز به ارائه رضایت نامه والدین دارند. شبکه های اجتماعی در این کشور نیز موظف هستند تا این رضایت نامه ها را از والدین دریافت کنند. چنانچه پلتفرم های اینترنتی از این قانون سرپیچی کنند جریمه ای معادل ۷ […]

طبق پیش نویس قانون جدید استرالیا کلیه کاربران زیر ۱۶ سال برای حضور در شبکه‌های اجتماعی نیاز به ارائه رضایت نامه والدین دارند. شبکه های اجتماعی در این کشور نیز موظف هستند تا این رضایت نامه ها را از والدین دریافت کنند. چنانچه پلتفرم های اینترنتی از این قانون سرپیچی کنند جریمه ای معادل ۷ میلیون دلار در انتظار آنها خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از رویترز، طبق قانون جدید در استرالیا کلیه شبکه های اجتماعی تنها در صورت دریافت رضایتنامه از کاربران زیر ۱۶ سال قادر به ارائه خدمات به این کاربران خواهند بود. در صورت سرپیچی نیز جریمه هفت و نیم میلیون دلاری برای آنها در نظر گرفته شده است.

لایحه جدید به نام حریم خصوصی آنلاین در شبکه های اجتماعی شامل برنامه ها و اپ های موبایل خواهد بود که وظیفه آن در گام اول تعیین سن کاربر و ترجیح منافع این کاربران در هنگام جمع آوری اطلاعات است. استرالیا نیز همانند برخی دیگر از کشورها سعی دارد تا با کنترل قدرت شرکت‌های فناوری بزرگ کنترل بیشتری روی سن کاربران در شبکه های اجتماعی انجام دهد.

پیش از این استرالیا قانون دیگری را در رابطه با شرکت های بزرگ فناوری تصویب کرده بود که طبق آن این شرکت ها وادار به پرداخت حق الزحمه انتشار اخبار در رسانه‌ها بودند. به نظر می رسد این کشور تلاش دارد تا سیاست های جدیدی را همراه با تصویب قوانین برای مقابله با اخبار جعلی ارائه کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال