استفاده از اجاق گاز می تواند باعث ابتلای کودکان به آسم شود

اجاق گاز در خانه و گازهای خارج شده از آن می تواند باعث ابتلای کودکان به آسم شود. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعه جدید دانشمندان نشان می دهد استفاده از اجاق گاز در خانه باعث بروز آسم در کودکان خواهد شد. طی مطالعه ای که در این زمینه انجام شده است حدود […]

اجاق گاز در خانه و گازهای خارج شده از آن می تواند باعث ابتلای کودکان به آسم شود.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعه جدید دانشمندان نشان می دهد استفاده از اجاق گاز در خانه باعث بروز آسم در کودکان خواهد شد. طی مطالعه ای که در این زمینه انجام شده است حدود ۱۲.۷ درصد از کودکان مبتلا به آسم در ایالات متحده در اثر آلاینده های مربوط به اجاق گاز بوده است.

اجاق گاز به دلیل سوختن گاز آلاینده هایی مانند مونوکسید کربن، دی اکسید نیتروژن و فرمالدهید آزاد می کند که باعث آسیب های تنفسی در کودکان می شود.

برادی سیلز، از محققان این مطالعه و نویسنده این مطالعه در این مورد طی مصاحبه ای با اینسایدر اعلام کرد امیدوار است این مطالعه باعث افزایش آگاهی شده و اطلاعات مورد نیاز سیاست گذاران برای رسیدگی را در اختیار آنها قرار دهد.

این تحقیق در ادامه تحقیقات قبل انجام گرفت که نشان می داد کودکانی که در خانه های دارای اجاق گاز سنتی زندگی می کنند ۳۴ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به آسم قرار دارند. همچنین در سال ۲۰۱۹ تحقیقاتی در این زمینه انجام گرفت که در آن مشخص شد بیش از یک سوم خانواده ها در ایالات متحده از اجاق گاز در طبخ غذا استفاده می کنند و طی این داده ها احتمالا ۶۵۰ هزار کودک مبتلا به آسم خواهیم داشت.

صنعت گاز در این زمینه می گوید تهویه مناسب می تواند غلظت آلاینده های ایجاد شده را کاهش دهد. اما این ادعا صحت ندارد. زیرا در بسیاری از شهرها امکان استفاده از اجاق در محیط آزاد وجود ندارد و بسیاری از خانواده ها نیز همیشه از تهویه استفاده نمی کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال