استفاده از نوعی فناوری بی سیم برای بازیابی بینایی در افراد نابینا

پژوهشگران قصد دارند با استفاده از نوعی فناوری بی سیم بینایی را به افراد نابینا بازگردانند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گروهی از پژوهشگران آمریکایی به سرپرستی دانشگاه رایس از نوعی فناوری بیسیم جدید برای افراد نابینا استفاده کنند. این گروه از پژوهشگران به همراه محققینی از دانشگاه دوک، دانشگاه براون و […]

پژوهشگران قصد دارند با استفاده از نوعی فناوری بی سیم بینایی را به افراد نابینا بازگردانند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گروهی از پژوهشگران آمریکایی به سرپرستی دانشگاه رایس از نوعی فناوری بیسیم جدید برای افراد نابینا استفاده کنند. این گروه از پژوهشگران به همراه محققینی از دانشگاه دوک، دانشگاه براون و کالج پزشکی بیلور برای فعال کردن نورون های هدفمند از سیگنال های مغناطیسی استفاده کردند. این سیگنال ها قادر است موقعیت بدن مگس های میوه را به صورت کنترل شده در یک محفظه نگاه دارد.

جیکوب رابینسون دانشکده مهندسی برق و رایانه و یکی از اعضای این گروه پژوهشی می گوید: تنها با استفاده از فنآوری های فوق العاده دقیق و کمتر تهاجمی می توان اختلالات عصبی را درمان کرد. به گفته رابینسون کنترل مدار های عصبی منتخب از راه دور به وسیله میدان های مغناطیسی در فناوری های عصبی یک هدف بزرگ محسوب می شود. به همین دلیل در این پژوهش سعی شده است تا با حرکت به سوی این هدف کنترل مغناطیسی از راه دور نیز با سرعت بیشتری انجام گیرد. به طوری که بتوان آن را به سرعت طبیعی مغز نزدیک کرد. با کمک فناوری جدید میتوان مدارهای عصبی را نسبت به فناوری های پیشین نورون های ژنتیکی تا ۵۰ برابر سریعتر تحریک کرد.

در این پژوهش با استفاده از مهندسی ژنتیک یک کانال یونی حساس به گرما در نورون ها ایجاد شد که به به مگس ها در باز کردن بال کمک می کند. با تزریق نانو ذرات مغناطیسی امکان گرم کردن آنها با اعمال یک میدان مغناطیسی به وجود می آید. محققان در این پژوهش متوجه شدند حدود نیم ثانیه پس از تغییر میدان مغناطیسی، مگس ها با تغییرات ژنتیکی روبرو شده و بال های خود را باز میکنند. به گفته رابینسون توسعه فناوری ارتباط مستقیم مغز و ماشین تنها با کمک فعال سازی ژنتیکی سلول های مورد نظر در زمان های دقیق امکان پذیر خواهد بود.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی و سلامت مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال